استاندار هرمزگان:

۸۰خانه روستایی در زلزله غرب هرمزگان آسیب دید



استاندار هرمزگان گفت: پس از زلزله پنج و نیم ریشتری بامداد شنبه در شهرستان بندرلنگه، ترک خوردگی و ریزش برخی از منازل مسکونی در دژگان، سایه خوش، دوآب، برکه سفلین در بندرلنگه و باسعیدو در قشم رخ داده که تاکنون خسارت به حدود ۸۰ واحد روستایی با  ۲۰ تا ۸۰ درصد گزارش شده است.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی زلزله ۵.۵ ریشتری در بندرلنگه و قشم تا کنون مصدومیت یک نفر گزارش شده و خسارت هایی  به شبکه های  آب رسانی و برق رسانی وارد شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: خسارت به بخشی از شبکه برق سایه خوش بندرلنگه وارد شده که با پیگیری صورت گرفته، نیروهای فنی و بهره‌برداری به منطقه اعزام شدند و مشکل با پیگیری جدی همکاران حل شد.

همتی یادآور شد:  آب حدود ۱۰ روستا در منطقه دژگان به دلیل ریزش چاه های آب شیرینکن دژگان، قطع شد که نیروهای فنی به منطقه اعزام شدند و پیش بینی ها برای آب رسانی سیاز نیز انجام شده است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: به محض وقوع زلزله  دستورهای لازم به فرماندار بندرلنگه داده شد تا با هماهنگی مدیر کل مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده حضور داشته باشند و از شب گذشته تاکنون پیگیری و رصد وضعیت در حال انجام است.

وی بیان کرد: نتایج کامل میزان خسارات پس از بازدید میدانی مجدد دستگاه های مربوطه و ارائه گزارش های کتبی ارائه خواهد شد.

همتی یادآور شد: شب گذشته ستاد استانی مدیریت بحران نیز با فوریت تشکیل شد و هماهنگی های لازم با اعضا و فرمانداران قشم، بندرعباس. بندرلنگه، خمیر، مدیر عامل هلال احمر، مدیر عامل شرکت توزیع برق استان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان انجام شد.

۲پس لرزه ۲ و ۹دهم ریشتری و سه و هشت دهم ریشتری نیز پس از زلزله اول  در روستاهای سایه خوش، کلاتو و دژگان بندرلنگه رخ داد و اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال احمر و با هماهنگی مدیریت بحران استان و فرمانداری بندرلنگه انجام شد.

    •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها