به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش برگزار شد؛

سوارکاران هرمزگانی برترین های خود را شناختند



 صبح ساحل، ورزشی ـ نایب رییس هیات سوارکاری استان هرمزگان گفت:نخستین دوره مسابقات سوارکاری کورس (سرعت) با حضور 25 شرکت کننده  به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در پیست سوارکاری پایگاه نهم شکاری بندرعباس برگزار شد.

حسین روحی درگفت وگو با صبح ساحل افزود: این دوره از مسابقات سوارکارانی از شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه و میناب حضور داشتند که سوارکاران بندرعباس ومینابی توانستند با پیمودن مسیر 3 کیلومتری پیست را درکمترین زمان به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: سوارکار فاروق پاتو با اسب آذرخش دو از بندرعباس درجایگاه اول قرار گرفت و بهزاد ذاکری با اسب یاغی و محمدامین قلندری با اسب شعله  هر دو از شهرستان میناب به ترتیب به مقام دوم وسوم دست یافتند.

روحی با بیان این که مدت زمان زیادی از فعالیت هیات نمی گذرد گفت: مناسبت های هیات سوارکاری باعث جذب،علاقمندی وترویج این رشته ورزشی درهرمزگان شده است.

نایب رییس هیات سوار کاری هرمزگان با بیان این که اسب سواری از کهن ترین ورزش هاست یادآور شد: این ورزش هیجانی در دین مبین اسلام برآن تاکید و برهمگان توصیه شده است.

روحی اضافه کرد: این ورزش می تواند به عنوان سرگرمی وگذراندن اوقات فراغت علاوه بر جنبه رقابتی بودن آن مورد توجه قرار  بگیرد. وی ادامه داد: هرمزگان دارای ظر فیت فراوانی در این رشته است که با اقدامات زیرساختی آینده درخشانی دراین زمینه خواهد داشت.

این مسوول از برگزاری دومین دوره مسابقات سوارکاری در  روز جمعه دهم آبان ماه خبرداد  و افزد: این دوره از مسابقه به میزبانی شهرستان بندرلنگه برگزار می شود.

گفتنی است: این دوره از مسابقات سوارکاری با استقبال پرشور تماشاچیان و ورزش دوستان و هم چنین حضور مسوولان استان با رعایت استانداردهای‌لازم ازجمله پیست مناسب، هماهنگی لازم، حضور پزشک و‌ آمبولانس، آتش نشانی و هم چنین سایر امکانات جهت رفاه تماشاگران از جمله درنظر  گرفتن جایگاه ، تابلوهای راهنما  برگزار شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها