جهش دوباره کرونا، نوع جدیدی از این ویروس در نیویورک شیوع یافت



بعد از شناسایی ویروس جهش یافته کرونا که گفته می‌شود از انگلستان شایع شده و به سایر نقاط دنیا رفته و از نوع قبل قدرتمند و کشنده‌تر است. این بار نوع جدیدی از کروناویروس در حال شیوع در نیویورک است.

 

به گزارش صبح ساحل، نوع جدیدی از کروناویروس جهش یافته موسوم به B.۱.۵۲۶ در حال شیوع در نیویورک است که جهش آن ممکن است تاثیر واکسن را کم کند.

سمپل‌های گردآوری شده نشان می‌دهد این جهش در نوامبر شروع شده و به دو زیرشاخه E ۴۸۴ K و S ۴۷۷ N تقسیم شده است.

 

کروناویروس نیویورکی

گفتنی است که رییس آزمایشگاه مرجع کشوری انستیتو پاستور ایران پیشتر اعلام کرده بود که، حداقل ۲۳ جهش ژنتیکی جدید در ویروس جهش یافته کرونا شناسایی شده که مهمترین آنها تغییر در آمینواسید ۵۰۱ پروتئین اسپایک است که احتمال می‌رود در افزایش سرایت پذیری نقش داشته باشد.
این گونه جهش یافته در کشورهایی مانند بریتانیا ، آفریقای جنوبی و برزیل شناسایی شده اند.

پیدایش گونه‌های جدید اتفاق غیرمنتظره‌ای نیست - همه ویروس‌ها با همانندسازی خود شیوع و گسترش پیدا می‌کنند و در جریان این روند دچار جهش می‌شوند.

تصور می‌شود که گونه‌های بریتانیا، آفریقای جنوبی و برزیل شاید واگیری بسیار بیشتری داشته باشند که ابتلا به آن‌ها را از انواع قبلی راحتتر می‌کند.

گونه بریتانیا در اواخر تابستان پدیدار شد و شاید تا ۷۰ درصد مسری‌تر است.نوع آفریقای جنوبی در اواخر ماه مهر پدیدار شد و گونه برزیل در ماه تیر پدیدار شد و اخیرا در چهار مسافری که از برزیل به ژاپن رفته بودند کشف شد.

   

منبع: دنیای اقتصاد
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها