استاندار هرمزگان:

سالانه بیش از ۷۰ هزار تُن ماهی در قشم خشک می‌شود



استاندار هرمزگان با بیان اینکه بیش از هشت هزار نفر در صنعت تولید و بسته‌بندی ماهی خشک در قشم فعالند گفت: سالانه بیش از ۷۰ هزار تُن ماهی در قشم خشک می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی روز پنج‌شنبه در بازدید از صنایع تولیدی رمچاه قشم افزود: ۸۰ درصد این  فعالیت در روستاهای رَمچاه، مِسِن و شهر سوزا انجام و ۹۰ درصد از ماهی های صید شده بر روی تور خشک می شود.

وی ادامه داد: رشد روز افزون صنعت ماهی خشک، برخی مشکلات در حوزه‌های  بهداشتی، محیط زیست و غیره را به وجود آورده است که باید بدون وارد شدن لطمه به فعالان این حوزه، مشکلات آنان برطرف شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: فعالیت اتباع بیگانه غیر مجاز، خشک کردن ماهی روی زمین و بوی ناشی از ماهی ها مشکلاتی است که باید جهت رفع آن برنامه ریزی کرد.

وی اظهار کرد: با رونق گرفتن اشتغال در قشم، آسیب‌های اجتماعی کاهش چشمگیری داشته است که باید با برنامه‌های مدون این روند را تقویت کرد.

همتی تاکید کرد: چرخه ایجاد شده نباید آسیب ببیند و هرگونه ساماندهی باید به سمت رونق و صنعتی شدن این فعالیت در جزیره پیش برود.

استاندار هرمزگان و سه تن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سفر یکروزه به قشم ضمن کلنگ زنی ۲ طرح آب شیرین کن در روستاهای رمچاه و باسعیدوی قشم، از صنایع قشم بازدید کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها