مرحله دوم و سوم ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، فردا افتتاح می‌شود



مرحله دوم و سوم مگاپروژه انتقال آب خلیج‌فارس به فلات ایران فردا با حضور ریاست جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.
 
به گزارش صبح ساحل و به نقل از عصر ایران، همزمان با عید مبعث رسول گرامی اسلام در آستانه سال نو، مرحله دوم و سوم ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، فردا یکشنبه با حضور ریاست جمهور افتتاح می‌شود.
 
متعاقب افتتاح مرحله اول این پروژه عظیم ملی و فرا ملی که  به همت  شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس و وزارت صنعت، معدن و تجارت رویای انتقال آب از خلیج فارس به منطقه سیرجان را محقق کرد.
 
آب خلیج فارس در سفر منحصر به فرد خود این بار و به دست توانای مهندسان و کارگران ایرانی پس از عبور موفقیت‌آمیز خود از معادن مس سرچشمه کرمان در مرحله دوّم طرح با عبور از ۳۷۱ کیلومتر لوله GRP در اقطار 1000 - 1200 میلیمتر با فشار ۲۵ بار خود را به اردکان یزد و صنایع جنوب شرق کشور می رساند.
 
روابط عمومی شرکت فراسان اعلام کرد: طرح مذکور در قالب EPC+Fبه اجرا درآمده است و با رکورد شکنی ملّی در زمان اجرا و فقط در ۲۸ ماه توسط شرکت فراسان به اجرا در آمده است. طراحی، تولید، اجرا و بهره‌برداری طرح در مرحله سوّم این پروژه عظیم، به انضمام ۵۰ درصد تامین مالی تماماً توسط شرکت فراسان به اجرا در آمده و مطالعات طراحی مهندسی مرحله مذکور با همکاری شرکت فرپاک به انجام رسیده است. 
 
شایان ذکر است؛ موفقیت در اجرای این طرح ملّی و فرا ملّی جهشی کیفی در ارتقاء توانمندی های شرکت های خصوصی ایران به منظور مشارکت در پروژه های ملّی به صورت EPC+F ؛رفع نیازهای توسعه ای پایدار استراتژیک کشور به شمار می‌آید.
«فریدون همتی»، استاندار هرمزگان در 14 آبان‌ماه سالجاری  گفته که مرحله نخست این طرح با ظرفیت ۲۰۰هزار مترمکعب به منظور انتقال آب از خلیج فارس به منطقه سیرجان واقع در استان کرمان درقالب طرح هرهفته الف- ب ایران وزارت نیرو انجام می‌شود. همچنین «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو با اشاره به این ابرپروژه اعلام کرده بود: فاز نخست این پروژه با دستور رییس جمهوری در 15 آبان‌ماه به بهره برداری رسید و  ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب شور نمک زدایی شده  و در نهایت ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین برای مصرف در استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد آماده خواهد شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها