گزارش صبح ساحل از ورزشگاه خلیج فارس؛

آقایان مسوول به فکر آبروی ورزش هرمزگان باشید



استادیوم‌ها و امکانات ورزشی هر شهر به‌نوعی آبروی ورزش آن شهر و استان به‌حساب می‌آیند و هرچه استادیوم‌ها و امکانات بیشتری داشته باشیم یقیناً بیشتر در ورزش آبروداری شده است.
به نوشته روزنامه صبح ساحل، استان هرمزگان با داشتن پتانسیل‌های خوب ورزشی یک استادیوم خوب و آبرودار ندارد و هر وقت مسابقات کشوری در این استان برگزار شود دل همه ورزشی‌ها می‌لرزد که قرار است چه اتفاقی بیفتد. دلمان خوش بود که با افتتاح و بهره‌برداری از ورزشگاه خلیج‌فارس بندرعباس، استان هرمزگان صاحب یک ورزشگاه مدرن و زیبا می‌شود. روزی که این افتتاح صورت گرفت همه گفتند یکی از مدرنترین ورزشگاه ایران در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد اما نمی‌دانستیم که بعد از حدود یازده سال از افتتاح این ورزشگاه به اصلاح مدرن چه مشکلاتی قرار است برای آن به وجود آید.
همان زمانی که آلومینیوم المهدی در لیگ یک در این استادیوم بازی می‌کرد ورزشگاه مشکلاتی داشت اما قول‌های زیادی دادند تا مشکلاتش برطرف خواهند کرد اما این مشکلات برطرف که نشد هیچ روزبه‌روز هم بیشتر شد.
 
 
اگر بخواهیم به مشکلات ورزشگاه خلیج‌فارس بپردازیم مشکلاتش از تعداد انگشتان دودست هم بیشتر است ولی باکمی مدیریت کردن می‌توان مشکلات آن را به حداقل رساند که ظاهراً مسئولان استان در پی برطرف کردن آن نیستند و یقیناً اگر این‌گونه پیش برود تا چند سال دیگر فقط از ورزشگاه خلیج‌فارس تنها یک نام باقی خواهد ماند. متأسفانه شرایط ورزشگاه خلیج‌فارس بندرعباس شرایط مطلوبی نیست و یقیناً اگر هیات فوتبال هرمزگان در مجموعه خلیج‌فارس نبود شاید باید فاتح این ورزشگاه را خیلی وقت خوانده بودیم. مشکلات ورزشگاه خلیج‌فارس بندرعباس مربوط به این دوره مدیریت اداره کل ورزش و جوانان یا این استاندار نیست، بلکه از زمانی که این ورزشگاه مورد بهره‌برداری قرارگرفته است با مشکلات فروآن‌همراه بود و هرروز قول‌های برای برطرف کرد مشکلات آن داده می‌شود اما هیچ‌وقت عملی نمی‌شود. مشکلات سرمايشی، نور ورزشگاه، اسکوربورد ورزشگاه، جایگاه تماشاگران و خیلی از نواقص این ورزشگاه توی ذوق می‌زنند. در چند روز گذشته تیم‌های شهرداری بندرعباس و خلیج‌فارس میناب میزبان دو تیم تهرانی و اصفهانی در لیگ‌های دسته دوم و دسته سوم کشور در ورزشگاه خلیج‌فارس بندرعباس بودند و متأسفانه وضعیت بد این ورزشگاه آن‌قدر به چشم می‌آمد که مسئولان این دو تیم ورزش ما را به تمسخر گرفتند. در یک صحنه که مدیرعامل باشگاه ون پارس اصفهان می‌خواست روی صندلی تماشاگران بنشیند آن‌قدر صندلی کثیف بود که مجبور شد با کاور تیمش صندلی را تمیز کند. هزینه تعمیر دستگاه‌های خنک‌کننده و نور زیاد است ولی فکر نکنم نظافت این ورزشگاه هزینه زیادی داشته باشد. چرا باید ورزشگاهی به این عظمت تنها چند نیرو آن‌هم نیروی نگهبانی داشته باشد و همیشه صندلی‌های تماشاگران و سرویس‌های بهداشتی آن کثیف باشند.
وقتی وارد ورزشگاه خلیج‌فارس می‌شوید ازبس‌که کثیف است انکار وارد یک ویرانه شده‌ایم و سال‌هاست که هیچ مسئولی ندارد تا بر آن نظارت کند. کارکنان هیات فوتبال در این مجموعه رنج بسیاری از گرما می‌برند. به‌جز اتاق رئیس هیات فوتبال که با یک کولر اسپیلت خنک می‌شود سایر اتاق‌های آن حدود شش سال است که هیچ سیستم خنک‌کننده‌ای ندارد و اعضای هیات فوتبال مجبور هستند در این گرمای طاقت‌فرسا مشغول به کار باشند. این مشکل سیستم خنک‌کننده تنها مربوط به هیات فوتبال نمی‌شود و رختکن‌های تیم‌های مهمان و ميزبان، اتاق داوران، سالن آموزش و حتی خیلی از جاهای این مجموعه سیستم سرمایشی ندارند.
در جای‌جایی این ورزشگاه بگردید یک آب‌سردکن دیده نمی‌شود البته دستگاه آب‌سردکن وجود دارد اما آب‌خنک ندارند.
دستگاه‌های صوتی مجموعه باوجوداینکه در چهار طرف ورزشگاه وجود دارد انکار وجود ندارند چون سال‌هاست که خراب هستند و هیچ کارایی ندارند.
دکل‌های نور ورزشگاه خلیج‌فارس با تلاش مجموعه هیات فوتبال سروسامان گرفته است اما هنوز به‌طور کامل مشکلش حل‌نشده است. در بازی تیم‌های شهرداری و یا خلیج‌فارس میناب هر دفعه نورهای دکل‌ها خاموش و روشن می‌شدند که اصلاً زیبنده ورزش استان مقابل تیم‌های از اصفهان و تهران نبود. جایگاه ویژه این ورزشگاه که مهم‌ترین جایگاه آن به‌حساب می‌آید علاوه بر اینکه سیستم سرمایشی ندارد اصلاً زیبنده کسانی که می‌خواهند در این جایگاه بازی را تماشا بکنند نیست.
  
 
خیلی از سرویس‌های بهداشتی این ورزشگاه یا خراب هستند یا این‌که نواقصی دارند که اصلاً نمی‌شود از آن استفاده شود. نمی‌دانیم چه کسی پاسخگوی مشکلات این ورزشگاه است اما می‌دانیم که برای برطرف کردن مشکلات ورزشگاه خلیج‌فارس بارها مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به بندرعباس آمده‌اند و هر دفعه وعده‌ای داده‌اند و رفته‌اند اما هیچ اتفاق خوبی برای این ورزشگاه نیفتاده و هرروز نسبت به‌روز گذشته مشکلاتش بیشتر می‌شود. از زمان مدیریت جدید اداره کل ورزش هم چندین بار مسئولان استانداری به این ورزشگاه آمده‌اند اما بازهم اتفاق خاصی برای این ورزشگاه نیفتاده است و انکار زور استاندارد و معاونین آن‌هم برای برطرف کردن مشکلات ورزشگاه کم است. ورزشکاران این استان لیاقت بهترین‌ها رادارند اما با کمترین امکانات در حال ورزش کردن هستند. چرا باید همسایه‌های کناری استان ما از بهترین ورزشگاه‌ها برخوردار باشند اما استان ما که ازنظر اقتصادی چندین برابر آن‌ها درآمد دارد همیشه با کمترین امکانات به ورزش بپردازند.
امیدوارم استاندار هرمزگان در کنار اداره کل ورزش و جوانان استان تا قبل از پایان یافتن این دولت آستین همت خود را بیشتر بالا بزنند و مشکلات ورزشگاه خلیج‌فارس بندرعباس را که آبروی ورزش این استان می‌باشد برطرف کنند. ورزشگاه بیست‌هزارنفری خلیج‌فارس بندرعباس هفدهم آبان ماه سال ۱۳۸۹ پس از 13 سال انتظار با حضور علی سعیدلو رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی، علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال و حسین هاشمی تختی استاندار وقت هرمزگان به بهره‌برداری رسید. در این روز آخرین مسابقه هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول آزادگان بین تیم‌های آلومینیوم هرمزگان و استقلال اهواز برگزار شد و بازی با پیروزی یک‌بر صفر به سود آلومینیوم المهدی به پایان رسید.
 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها