شرکت فولاد هرمزگان پیشگام در مسئولیت اجتماعی استان



فولاد هرمزگان در میان شرکت های ایرانی، به‌عنوان یک شرکت پیش گام، توجه ویژه‌ای به مسوولیت‌های اجتماعی خود داشته و با توجه به حوزه های فعالیت خود سعی کرده است در قبال جامعه و پیرامون خود مسوولانه عمل کند.

   

به گزارش صبح ساحل، مسئولیت اجتماعی این روزها به بخش مهمی از ادبیات و فرهنگ این روزهای جامعه  و مطالبه گری مردم تبدیل شده است. در تعریف مسئولیت اجتماعی شرکت می توان گفت که مدلی از کسب‌وکار است که به شرکت کمک می‌کند از نظر اجتماعی و به خاطر تاثیرات احتمالی خود در جامعه و محیط پاسخگو باشد. در ایران مسئولیت‌های اجتماعی در وهله اول به‌عهده دولت است و در این میان شرکت فولاد هرمزگان با تمام ظرفیت ها و در سایر حوزه ها به مقوله مسئولیت اجتماعی در مناطق همجوار می‌پردازد.

با عنایت به اهمیت مسئولیت اجتماعی برای جامعه، این شرکت در جهت حفظ و مراقبت از این مسئولیت همواره می‌کوشد و با توجه به تاثیرگذاری خود بر کسب و کارها، منشوری چند وجهی برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود تدوین کرده است. یکی از گام های مهم این شرکت، افزایش نیروی کار و اشتغال زایی است. با افزایش نیروی کار در سال های گذشته، هم اکنون تعداد نیروی انسانی شاغل در فولاد هرمزگان  1532 نفر است و  2100 نفر نیز به عنوان نیروی پیمانکار در فولاد هرمزگان مشغول به کار هستند. این مسئله سهم به سزایی در محرک های اقتصادی استان هرمزگان داشته است.

از دیگر اقدامات ارزشمند فولاد هرمزگان در خرداد، تیر و مرداد سال گذشته نیز همچون سال های پیشین، کنترل مصرف برق و جلوگیری از خاموشی ها بوده است. این شرکت  با کاهش تولید در کوره های فولاد سازی خود سبب افزایش تامین برق برای رفاه مردم استان گردید. از سویی دیگر این شرکت با کمک انسان دوستانه خود به دانشگاه علوم پزشکی در بحث تجهیز بخش های کرونایی کمک های به سزایی انجام داده است؛ از جمله اهدای رایگان اکسیژن از ابتدای همه گیری به بیمارستان های استان. جشن گلریزان ستاد دیه و آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، طرح تکریم ایتام، پویش کمک های مومنانه و کمک های دیگر به بخش های فرهنگی استان از دیگر اقدام های این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی است.
ساخت مدرسه 12 کلاسه یکی از مهم ترین کارهای این شرکت است که در حوزه فرهنگی و برای استان هرمزگان انجام داده است. تشکیل تیم های ورزشی و حمایت از آنها در رده های مختلف استانی و کشوری از دیگر اقدامات تاثیر گذار فولاد هرمزگان برای جامعه جوان استان می باشد. دیگر حمایت ورزشی این شرکت، پرداخت نقدی ۲۰۰میلیارد ریالی به ورزش استان هرمزگان است. لازم به ذکر است که اخیرا تیم فوتبال امید این شرکت به لیگ دسته یک کشور نیز صعود کرده است.
گفتنی است که فولاد هرمزگان از ابتدای همه گیری کرونا، کارکنان خود را به صورت شیفت بندی شده در محل کار حاضر کرده و تمام حقوق‌ و‌مزایای افراد نیز پرداخت نموده است. این شرکت تمامی این اقدامات را در راستای حفظ سلامتی کارکنان وتکریم نیروی انسانی خود انجام داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها