رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

مرگ‌ومیر خردادماه سال99، 2.5برابر سالجاری بوده‌است


نویسنده: صبح ساحل

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور وزیر بهداشت در حال برگزاری است،گفت: با وجود قطعی‌های مکرر برق، توانستیم تجهیزات و تخت‌های ویژه در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس را ارتقا بخشیم.

«حسین فرشیدی»، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه تخت‌های بخش کووید در بیشتر بیمارستان‌ها تکمیل است، گفت: «به همان میزان که بیمار مرخص می‌شود، می‌توان بیمار جدید پذیرش کرد، متاسفانه وضعیت حاد کرونا در استان شمار افراد بستری را روبه روز افزایش می دهد». فرشیدی افزود: «قبلا بحران کرونا، به طور کلی 71 تخت آی.سی.یو داشته ایم، اما توانستیم به بیش از 160 تخت برسانیم. تخت آی.سی.یو، شرایط ویژه ای دارد و نیازمند کلی تجهیزات به خصوصی است. ما در گذشته، زیرساخت‌های بسیار قدیمی و نوپایی داشته ایم، اما خوشبختانه توانستیم این تجهیزات را روز به روز تکمیل و پیشرفته تر کنیم». وی با اشاره به بازدید هفته گذشته دکتر جهانپور از بیمارستان‌های استان، اضافه کرد: «پس از بازدید دکتر جهانپوربا وجود اینکه قطعی‌های مکرر برق، تخت‌های ویژه در بیمارستان بندرعباس اضافه شده‌است».

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مشکل این دانشگاه در تامین دارو به علت بدهی به شرکت‌های دارویی اشاره کرد و گفت: «بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بدهکار هستند و اگر این بدهی 170 میلیارد تومانی پرداخت شود گره بسیاری از مشکلات باز می‌شود». 

به گفته فرشیدی، درحال حاضر 4بخش ویژه در بیمارستان شهیدمحمدی تکمیل شده‌است که بیماران بدحال دراین بخش بستری می‌شوند و پس از بهبود نسبی وضعیت‌شان مرخص می شوند تا بیمار بدحالی بدون تخت نماند.  درحال حاضر، باید همت شود و به دانشگاه علوم پزشکی استان تخت رسانده شود، اگر این مشکل تامین تخت حل شود فعلا مشکل نداریم تا از بحران خارج شویم و بعد از آن پیگیر بیمارستان 531 تختخوابی باشیم.  وی گفت: «در خردادماه سال گذشته، مرگ‌ومیر بسیار بالاتری نسبت به امسال داشته‌ایم، به‌طوری‌که شمار مرگ‌ومیر خردادماه سال 99، 2.5 برابر خردادماه سال جاری بوده است». رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: «ما در این بخش کمبود نیرو داریم و نیرویی که بتوانیم در این بخش شاغل کنیم نداریم و باید برای این امر فکری شود».

وی در پایان گفت که کمبود نیرو و کمبود امکانات در شرق و غرب استان را دیگر مشکلات این دانشگاه خواند و از وزیر بهداشت درخواست کرد این مشکلات را حل کند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها