واکسن کرونا پاستوکووک در سه دز تزریق می‌شود



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: واکسن کرونا پاستوکووک در سه دز تزریق می‌شود که برای مقابله با جهش دلتا بسیار موثر بوده تا حدی که قدرت پیشگیری از بیماری و بستری شدن در این واکسن، با تزریق سومین دز، ۹۹۱.۶ درصد است.

    

به گزارش صبح ساحل، فاطمه نوروزیان در خصوص تزریق واکسن پاستوکووک در بندرعباس گفت: واکسن کرونا پاستوکووک محصول مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا، یکی از موثرترین واکسن‌های کرونا در دنیا است.

نوروزیان با اشاره به اینکه این واکسن برای ۳ سال به بالا مناسب است افزود: واکسن کرونا پاستوکووک در سه دز تزریق می‌شود که برای مقابله با جهش دلتا بسیار موثر بوده تا حدی که قدرت پیشگیری از بیماری و بستری شدن در این واکسن، با تزریق سومین دز، ۹۹.۶ درصد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: نخستین محموله از واکسن پاستوکووک از ۲۰ مهر ماه مطابق با گروه‌های سنی نوبت داده شده به افراد ۱۲ سال به بالا در بندرعباس، تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه salamat.gov.ir برای نوبت دهی واکسن افراد ۱۲ سال به بالا هم چنان فعال است افزود: مطابق اطلاعیه جدید مهلت دریافت نخستین دز واکسن در افراد بالای ۱۲ سال تا ۲۵ مهرماه تمدید شده است.

   

مشخصات واکسن پاستوکووک 

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه پاستور تنها واکسن دنیاست که دوز یادآور نیز همراه خود دارد، از قابلیت تزریق این واکسن کرونا به کودکان خبر داد.

واکسن انستیتو پاستور ایران (پاستوکووک) ؛ کارآزمایی بالینی فاز 1 و 2 موفقیت این واکسن را ثابت کرده و در فاز 3 نیز 44 هزار نفر در کوبا و 24 هزار نفر در هشت شهر ایران مورد مطالعه قرار گرفته و واکسن "سوبرانا" یا همان "پاستوکووک" کارایی و ایمن بودن خود را به اثبات رسانده است.

این واکسن تنها واکسن "کنژوگه" دنیا است و تنها واکسنی است که در کنار خودش دوز یادآور هم تولید کرده و در کنار این ویژگی‌هایش قابلیت تزریق به سنین 3 تا 18 سال و بالای 18 سال را دارد.

ایمنی‌زایی با تزریق 3 دوز واکسن پاستور در 99 درصد افراد دیده می‌شود و در کودکان به دو دوز واکسن نیاز است و می‌شود به این حد از ایمنی رسید، با توجه به اینکه نیاز به دوزهای یادآور خواهیم داشت، به اندازه کافی واکسن در اختیار کشورمان هست.

      

منبع:تسنیم، ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها