30 روستای جاسک محروم از هرگونه امکانات ورزشی


نویسنده: صبح ساحل

در بیشتر روستاهای شهرستان جاسک، جوانان و بانوان از داشتن یک سالن ورزشی محروم‌اند. گرچه بسیاری از دختران به دلیل نداشتن سالن اجازه انجام هیچگونه فعالیت ورزشی را ندارند اما هر از گاهی علاقه‌مندان در شرایط سخت و نابرابر، با رعایت حجاب اسلامی ورزش می‌کنند. تاکنون کلنگ چندین سالن ورزشی در این منطقه به زمین خورده اما هرگز به سرانجام نرسیده است. به نظر می‌رسد هیچ کس پیگیر اجرا و ساخت این سالن‌های ورزشی نیست. فراهم کردن امکانات ورزشی یکی از راه‌های توسعه ورزش در روستاهاست که در این راه همراهی و حمایت مسئولان استان می‌تواند گره‌گشا باشد. افزایش فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری کرد. چنین شرایطی برای استان زرخیز هرمزگان جالب نیست. رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان جاسک می‌گوید که 30 روستای بخش مرکزی این شهرستان از داشتن سالن و زمین ورزشی محروم هستند.
«محمد یعقوب‌فر»، در گفت‌وگو با صبح ساحل اضافه کرد: شرق جاسک که حدود 30 روستا را شامل می‌شود از کوچک‌ترین امکانات ورزشی محروم است. 
وی با بیان اینکه ایجاد زمین ورزشی حداقل خواسته مردم است، اضافه کرد: هزینه احداث سالن ورزشی بالا است و انتظار نداریم در این روستاها سالن ورزشی راه بیفتد. زمین ورزشی حداقل خواسته مردم است. از این 30 روستا دستِ‌کم در سه الی چهار روستا زمین چمن مصنوعی ایجاد شود. 
رئیس شورای بخش مرکزی جاسک گفت: جوانان این روستاها کجا باید تفریح کنند؟ چرا باید از ورزش محروم باشند؟ بسیاری از این جوانان استعدادهای خوبی در رشته‌های مختلف ورزشی دارند اما مکانی برای ارائه استعدادشان وجود ندارد.
 یعقوب‌فر وضعیت زیرساخت‌های ورزش بانوان در بخش مرکزی شهرستان را نامناسب خواند و گفت: سالن ورزشی بانوان در روستای گتان تصویب اعتبار شده اما تاکنون اقدامی برای احداث آن انجام نشده است. روستای گتان یک روستای مرکزی است و دیگر روستاهای منطقه به آن دسترسی دارند. در صورت احداث سالن ورزشی استقبال خوبی صورت می‌گیرد. 
وی اضافه کرد: خیل بانوان ورزشکار و ورزش‌دوست منطقه باتوجه به علاقمندیشان به ورزش ناچارا در فضای باز ورزش می‌کنند. از اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان و سایر ارگان‌ها درخواست می‌کنیم هر چه سریع‌تر وضعیت این سالن ورزشی را مشخص کرده و ورزش‌دوستان منطقه را از بلاتکلیفی در بیاورند. 
یعقوب‌فر، «توجه بیشتر به ورزش در روستاها» را تنها خواسته جوانان و بانوان روستایی دانست و گفت: استعدادهای زیادی در رشته‌های مختلف به ویژه فوتبال در روستاهای جاسک وجود دارد که می‌توانند سال‌ها برای استان افتخارآفرینی کنند.
 
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها