اکوسیستم کارآفرینی هرمزگان باید به سمت نوآوری و خلاقیت سوق داده شود



اکوسیستم کارآفرینی هرمزگان باید به سمت نوآوری و خلاقیت سوق داده شود.

       

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت : فضای موجود استان متاسفانه فضای نوآوری و خلاقیت نیست و باید تلاش کنیم فضا را به این سمت و سو ببریم و اکوسیستم کارآفرینی را بر اساس خلاقیت و نوآوری ایجاد کنیم.

 همزمان با چهارمین روز از هفته جهانی کارآفرینی دکتر هادی ابراهیمی در نشستی با مدیران مراکز مشاوره کارآفرینی و اعضای انجمن صنفی مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی استان هرمزگان دیدار کرد و از نزدیک مطالبات و مسائل و مشکلات مراکز مشاوره را مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در این نشست اظهارداشت: یک مشکلی که در استان داریم این است که هنوز اکوسیستم کارآفرینی در استان به دنیا نیامده است و اگر هم ولادت پیدا کرده است همچنان در دوران طفولیت است و دست و پا نگرفته است.
وی افزود: فضای کشور و استان در بحث کارآفرینی بسیار حائز اهمیت است و فضا باید به فضای ترویج کارآفرینی تبدیل شود که در این حوزه هرمزگان از کشور عقب تر است.

ابراهیمی بیان کرد: کارآفرین ها انسانهای زیرکی هستند و از همین باب می توانند با هم افزایی عوامل مختلف ارزش های جدیدی را خلق کنند و همچنین فرصت ها را هم قبل از بقیه شناسایی می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تاکیدکرد: فضای موجود استان متاسفانه فضای نوآوری و خلاقیت نیست و بایست فضا را با کمک همدیگر به این سمت و سو ببریم و اکوسیستم کارآفرینی را بر اساس خلاقیت و نوآوری ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: شرکت های مشاوره باید در عرصه کار از طریق برگزاری همایش ها و شرکت در جلسات مختلف خودشان را تقویت‌کنند و همچنین وارد تعاملات با بانک ها، صندوق ها و موسسات مالی شوند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره کارآفرینی باید نتایج فعالیت ها و طرح های خود را به نمایش بگذارند تا معلوم شود بین طرح هایی که با مشاوره پیش می روند و طرح هایی که بدون مشاوره اجرایی شده اند چه تفاوت هایی وجود دارد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها