اعتماد دادگستری استان هرمزگان به دفاتر تسهیلگری شهر بندرعباس:

انعقاد تفاهم‌نامه بین دادگستری هرمزگان و دفاتر تسهیلگری



از سال 1397  دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در 10 محله کم برخوردار شهر بندرعباس آغاز به کار نموده‌اند. این دفاتر در محلات کمربندی، چاهستانی‌ها، آیت الله غفاری، فرودگاه قدیم، تپه الله اکبر،کوی ملت، اسلام آباد، گل کنی، نخل ناخدا و طلابند شروع به کار کردند. دفاتر تسهیلگری از طریق ارتباط با جامعه محلی، معتمیدن محل و مساجد توانستند با همکاری مردم مسائل و مشکلات محله را شناسایی و راه حل مشکل را توسط خود مردم بررسی و به ادارات مربوطه ابلاغ کنند تا نهاد مربوطه راحت‌تر و سریع‌تر مسائل را حل کرده و خدمات‌رسانی بهتری در محله ایجاد شود.

       
به گزارش صبح ساحل،نقطه عطف کار این دفاتر، اعتماد دادگستری استان است که از عملکرد دفاتر برای پیشرفت و فرهنگ‌سازی در محلات راضی بودند و این رضایت مندی باعث این شد که دادگستری استان هرمزگان بخواهد با دفاتر تسهیلگری تفاهم نامه‌ای امضا کند تا مشکلات جامعه محلی در حوزه حقوقی بهتر و راحت‌تر حل شود.
«محمد امین آذریار»، مدیریت دفتر تسهیلگری و توسعه محلی محله کمربندی در مورد انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: تفاهم‌نامه با کمک و همراهی همه دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی علی الخصوص کارشناسان حقوقی دفاتر تسهیلگری و کارشناسان حقوقی استانداری صورت گرفته است.
وی افزود: در راستای بیانات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) مبنی بر مردمی بودن برنامه‌های تحولی قوه قضائیه و بند 8 اصل سوم و اصول هشتم و یکصد و پنجاه ششم قانون اساسی و دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه و در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست معظم قوه قضائیه ( زید عزه العالی)، به منظور بهره مندی از ظرفیت بی‌بدیل گروه‌های جهادی برای مشارکت در رصد حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، نظارت بر اجرای قوانین، میانجی‌گری و ایجاد صلح و سازش در بطن محلات به ویژه درخصوص پیگیری حقوق عامه، و از سوی دیگر در راستای اجرای دستور مقام معظم رهبری در نشست رصد آسیب‌های اجتماعی وزارت کشور مبنی بر فعالیت دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در بافت‌های فرسوده و کمتر برخوردار، تفاهم نامه نحوه همکاری دادگستری استان هرمزگان با دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان و دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرستان بندرعباس منعقد شد.
آذریار اضافه کرد: امید می‌رود با بسته شدن این تفاهم‌نامه گام بلندی در راستای حل مشکلات محلات و جامعه محلی برداشته شود.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها