دور نخست پیک امید هرمزگان به پایان رسید



با بهرمندی ۲۳ هزار کودک و نوجوان هرمزگانی از خدمات کانون پرورش فکری در فصل پاییز، دور نخست پیک امید هرمزگان به پایان رسید.

 

به گزارش صبح ساحل، دوره نخست پیک امید هرمزگان که از مهر ماه سال جاری و به همت اداره کل کانون پرورش فکری هرمزگان و  همراهی دستگاه‌های اجرایی استان در مناطق شهری و روستایی اغاز شده بود؛ با حضور تماشاخانه سیار کانون و اجرای برنامه در مناطق مختلف استان از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق استان به اوج  رسید.
در این حرکت فرهنگی  کودکان و نوجوانان جزایر استان نیز  از برنامه‌های شاد و جذاب و نمایشی زیبا بهره‌مند شدند.
به گفته پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،
هدف از این جریان‌سازی فرهنگی رعایت عدالت فرهنگی، توجه به حقوق و نیازهای اصلی کودکان و نوجوانان شهری ، محلات و مناطق حاشیه شهری و و همچنین مناطق روستایی کمتر برخوردار است.
مدیرکل کانون استان ترویج روحیه شادی و نشاط در میان خانواده ها و فرزندان، پرداختن به معضلات اجتماعی و آسیب‌های پیش روی کودکان و نوجوانان با زبانی کودکانه همراه با شادی و بازی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، همدلی با کودکان مناطق زلزله‌زده فین و کاهش استرس‌های ایجادشده در میان آنان، توجه به شرایط و آسیبهای روحی و روانی ایجاد شده در کودکان در ایام کرونا  را از دیگر اهداف این حرکت جهادی دانست.
وی افزود: در این جریان فرهنگی خیرخواهانه که به همت کارشناسان اداره  کل و مربیان داوطلب کانون به شکلی جهادی آغاز شد، همراهی نهادها و دستگاه‌های دولتی از نقاط عطف این برنامه بود.
پشتگوهی افزود: در این جریان فرهنگی از پیک امید تا تماشاخانه دستگاه‌های مختلف همچون  استانداری فرمانداری و بخشداری‌ها ، دهیاری‌های مناطق، شوراهای شهر و روستا  شرکت گاز هرمزگان،  شهرداری، ادارات کل محیط زیست ، بهزیستی،  هلال احمر .اموزش و پرورش، دفاتر تسهیلگری، کانون‌اصلاح و تربیت  ،موسسات خیریه، گروه‌ مردم نهاد انقلاب اسلامی،  سپاه پاسداران، بنیاد علوی، پلیس راهور، نیروی انتظامی، شرکت پخش فراورده‌های نفتی ‌ و اداره کل امور مالیاتی با کانون پرورش فکری استان همراه شدند.
مدیرکانون استان اظهار داشت: حاصل این جریان فرهنگی بهره‌مندی ۲۰۷۴۰ نفر مخاطب در ۲۶ اجرای تماشاخانه سیار ، ۱۰۰۰ نفر مخاطب در پیک امید هرمزگان در مناطق زلزله زده فین ، ۵۹۰ نفر مخاطب در برنامه پیک امید هرمزگان در مناطق احمدی و کوهشاه، ۴۰۰ نفر مخاطب در پیک امید جزیره هرمزو ۱۶۵ نفر مخاطب در دفاتر تسهیلگری، موسسات کودکان بی سرپرست و کانون اصلاح و تربیت است. 
پروین پشتکوهی ضمن تشکر از همه عوامل تماشاخانه سیار کانون و کارکنان کانون از حمایت های استاندار استان و مدیران کل دستگاه ها، از توجه مدیرعامل کانون پرورش فکری و معاونت تولید کانون و مدیر تماشاخانه‌های سیار  کانون، به مناطق جنوب کشور تشکر و قدردانی نمودند . 
گفتنی است در دور نخست جریان فرهنگی پیک امید هرمزگان مدیر تماشاخانه‌های سیار کشور به همراه مسئولین کانون استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس دیدار کردند.
  حجت الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از این حرکت فرهنگی، برلزوم استقرار یک دستگاه تریلی سیار نمایش در استان هرمزگان  تاکید کرد.
مدیر تماشاخانه‌های سیار کانون نیز از قرار گیری گ تماشاخانه به عنوان پایگاه پیک امید جنوب کشور در استان هرمزگان استقبال کرد و  مقرر شد بررسی‌ها و امکان  سنجی‌های لازم صورت پذیرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها