بیش از سه هزار کیشوند نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند



 رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: تا کنون سه هزار و ۲۰۰ نفر از کیشوندان نوبت سوم واکسن کرونا را به منظور ارتقای سطح ایمنی جامعه برابر همه گیری این ویروس دریافت کردند.

 

محمدرضا رضانیا اظهار کرد: تا کنون ۹۵ درصد از جمعیت بومی و ساکن این جزیره دُز دوم خود را دریافت کردند و بر اساس سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون تمرکز اصلی این مرکز توسعه پوشش دُز سوم است.

وی با بیان اینکه جمعیت ساکن و بومی جزیره بر اساس برنامه واکسیناسیون عمومی حدود ۴۹ هزار نفر پیش بینی شده است افزود: با تلاش های انجام گرفته تا کنون ۹۵ درصد از این جمعیت شامل ۴۷ هزار و ۲۸۲ نفر دُز دوم و حدود هفت درصد شامل سه هزار و ۱۹۸ نفر دُز سوم واکسن خود را دریافت کردند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش تعداد کل واکسن های تزریق شده در این جزیره را بیش از ۱۰۶ هزار و ۱۵۶ دُز اعلام کرد و گفت: ۵۵ هزار و ۶۷۶ دُز از این میزان در مرحله اول بوده که به علت جمعیت شناور جزیره  ۱۱۳ درصد (۱.۱۳ برابر) جمعیت برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون همه گیری ویروس در جزیره به علت آمار بالای واکسیناسیون و افزایش ایمنی افراد کنترل شده است افزود: اما کرونا همچنان در حال گردش بوده و رعایت پروتکل های بهداشتی لازمه جلوگیری از بروز پیک ششم است.

رضا گفت: انتظار می رود کیشوندان و مسافران برای جلوگیری از شیوع سویه های جدید ویروس و حفظ وضعیت آبی جزیره ا نظر ابتلا به ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از هشت هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است؛ جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

براساس آخرین آمار منتشرشده ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون 2میلیون و 645هزار و 134دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است. از این تعداد، یک میلیون و 366هزار و 850دوز اول، یک میلیون و 184هزار و 58دوز دوم و 94هزار و 94هزار و 226دوز سوم تزریق شده است.
  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها