خسارت بیش از هزار میلیارد تومانی بارندگی در میناب



فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: تاکنون میزان خسارت بارندگی های اخیر در میناب بالغ بر ۱۱۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته مهر، مجید سلحشور در جلسه مدیریت بحران شهرستان میناب با اشاره به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی، در هفته آینده بیان داشت: لازم است همه‌ اعضای ستاد با انسجام و هم‌ افزایی به انجام خدمات‌ رسانی به شهروندان اقدام نمایند تا به بهترین نحو از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

سلحشور، ضمن تشکر از همکاری و مشارکت همه دستگاهها و عواملی که برای کنترل و مدیریت بحران در بارندگی های اخیر با ستاد بحران شهرستان از دستگاه‌های عضو ستاد خواست تا لیست خسارات وارده در حوزه مربوطه خود را بروز کنند و ارسال کنند.

رئیس ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان گفت: تاکنون میزان خسارت در بارندگی اخیر بالغ بر ۱۱۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود : حدود ۲۱۷ روستا و ۷ شهر در محاصره سیل و دچار آبگرفتگی شده اند که حدود ۲۰ هزار خانه با اعتبار ۵۴۰ میلیارد تومان نیاز به احداث، مرمت و بازسازی دارند. همچنین در حوزه آب و فاضلاب بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان، حوزه برق بالغ بر ۶ میلیارد تومان، حوزه راه بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان، حوزه کشاورزی بالغ بر ۱۷۴ میلیارد تومان، حوزه شیلات بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان، حوزه منابع طبیعی بالغ بر ۳ میلیارد تومان، حوزه امور منابع آب بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و حوزه شهری شهر میناب بالغ بر ۹۹ میلیارد تومان، شهر زهوکی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان، شهر تیرور بالغ بر ۵ میلیارد تومان،شهر کرگان بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان،شهر بندزرک بالغ بر ۹ میلیارد تومان ،شهر هشتبندی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان ساختمان های عمومی و دولتی بالغ بر ۱ میلیارد تومان برآورد خسارت شده است.

سلحشور خاطرنشان کرد: همچنین به روستاهای درگیر بسته های حمایتی غذایی ۷۲ ساعته ، چادر ، پتو ، موکت ، بخاری ،غذای گرم ،لباس گرم ، لوازم بهداشتی ، دارو بصورت رایگان، ویزیت پزشک بصورت رایگان ،آب معدنی توزیع شده است.

سلحشور در ادامه گفت: توسط جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام ۲۲ تن سبوس و ۸ تن جو بین دامداران نیز توزیع شده است .اکثر راهها بازگشایی و کلیه شبکه آبرسانی ، شبکه برق ، مخابرات نیز متصل شده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها