افزایش تعداد مبتلایان کرونا در جزیره کیش



رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: ۳۵ درصد از تست‌های کرونا اخذ شده از بیماران در جزیره کیش مثبت است.

   

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا رضانیا صبح امروز (۲۷ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با اشاره به اینکه نزدیک به یک ماه از شناسایی بیماران مبتلا به سویه اُمیکرون در جزیره سپری می‌شود و همچنان روند ابتلا به این بیماری صعودی است و اکنون ۳۵ درصد از تست‌های اخذ شده از بیماران مثبت است.

وی افزود: هر چند هم اکنون تعداد اخذ تست از افراد مشکوک به کرونا نسبت به چند روز گذشته کمی کاهش داشته است اما به خاطر گستردگی سطح پوشش واکسیناسیون به ویژه دُزهای دوم و سوم و خفیف بودن علائم ابتلا به اُمیکرون نمی توان این مساله را به پای کاهش شیوع بیماری اعلام کرد.

رضانیا اضافه کرد: براساس تجارب کشورهای مختلف و اقصی نقاط کشور هم‌اکنون بسیاری از افراد مبتلا به سویه اُمیکرون هستند اما یا علائمی ندارند و یا نشانه‌های ابتلا را به صورت خیلی خفیف دارند که می‌توانند ناقل ویروس باشند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش یادآور شد: با توجه به اینکه انتظار می‌رود در سه هفته آینده کشور همچنان شاهد روند صعودی شیوع به سویه اُمیکرون باشد با توجه در پیش بودن ایام نوروز ۱۴۰۱ انتظار می‌رود همه برای جلوگیری از محدودیت‌ها در این ایام از هم اکنون حساسیت خود نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را افزایش دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها