رونمایی از برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان هرمزگان



آیین رونمایی از برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان هرمزگان در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، این جلسه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدرضا عاملی، دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور و سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد.

«محمد عبادی‌زاده»، امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این جلسه ضمن تبریک نیمه شعبان گفت: در مجموع ۱۲۵ اقدام برای اولویت در کاروه شورای فرهنگ عمومی تصویب شد. وی افزود: نقشه مهندسی فرهنگی کشور تا امروز به اجرا درنیامده‌بود و علت آن هم این بود که می‌بایست ابتدا در استان‌های محتلف برش استانی آن انجام شود.
امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: سال ۱۴۰۱ سالی است که استان هرمزگان باید به‌صورت جدی این کار برنامه‌ریزی شده را اجرا کنند و به جز ایتام هرمزگان ۱۰ استان دیگر به‌صورت پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده‌است. وی اضافه کرد: پس از بررسی نقص‌ها و ضعف‌های این طرح، برای اجرا در سراسر کشور آماده خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه این طرح گام مهمی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی پس از ابلاغ این طرح باید به سرعت وارد فاز عملیاتی آن شونو و تعلل نکنند. وی با تاکید بر اولویت‌بخشی به طرح برش استانی ادامه داد: لازم است این طرح هدفمند، جهت‌دار و متناسب با طرحی که برای استان درنظر گرفته شده اجرا شود.
«سید مجید امامی»، دبیر شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور هم در این جلسه گفت: در ۱۲ سال گذشته شورای فرهنگ عمومی به دلیل ضعق مدیریت نتوانسته است موفق عمل کند. وی افزود: باید به ظرفیت‌ها و زیست‌بوم استان و سابقه تاریخی استان و خصوصا مبارزه علیه استکبار در تدوین نقشه مهندسی فرهنگی در نظر گرفته شود و چنین موضوعاتی باید برای جوان ساحل‌نشین تشریح شود.
امامی گفت: در سال آینده امیدواریم مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت مالی اجرا دریافت کند. وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقات جهانی، جام جهانی است که در جلسات نخستین شورای فرهنگی مطرح شد و ستاد جام جهانی درحال چیگیری است و هدف آن بهره‌مندی بهینه از فرصت داخلی و خارجی این رویداد بین‌المللی است. 
 دبیر شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد: پیشنهاد من این است که در کارگروه فرهنگی و اجتماعی دبیر محترم شورای استان هرمزگان حضور داشته باشد تا برای جذب گردشگران برنامه‌ریزی کنیم و بتوانیم اصالت فرهنگی استان هرمزگان را خصوصا در حوزه ورزش ترویج دهیم.
«حجت‌الاسلام و المسلمین سعید رضا عاملی»، دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور هم در این جلسه با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند همکاری و همدلی استانی و ملی است، گفت: استان هرمزگان، استان سومی است که در آن نقشه مهندسی فرهنگی در آن آماده و اجرا می‌شود. وی اضافه کرد: دو استان دیگر، استان فارس و استان سیستان‌وبلوچستان بوده‌اند که این طرح در آن رونمایی شده‌است.
حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی عنوان کرد: در این سند پیش‌بینی شده‌است که این طرح توسط شورای فرهنگی استان راهبری شود. وی افزود: لوازم اجرایی‌شدن این سند باید در استانداری هرمزگان فراهم شود. دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: این طرح نگاهی به ۴۰ سال آینده دارد و هدفگذاری مهمی دارد که همه ما برای رسیدن به آن هدف تلاش می‌کنیم و آن استقرار تمدن نوین اسلامی است.
وی با بیان اینکه عرصه فرهنگی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: فرهنگ نقطه اتصال و بنیان اصلی اقتصاد، سیاست و همه امور مربوط به تمدن است.
حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی در پایان اظهار کرد: در نقشه مهندسی فرهنگی ۵ اولویت تشخیص داده شده و برمبنای آن این سند تدوین شده‌است و رییس جمهور کشور هم شخصا پیگیر این برش استانی هستند و بنابراین یک دستورالعمل قطعی برای همه استانداران و مسئولان استانی است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها