مدیرعامل شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس:

کیفیت فاضلاب بندرعباس به استاندارد نزدیک شده است



مدیرعامل شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس گفت: کیفیت فاضلاب خروجی از تصفیه خانه بندرعباس در چند شاخص اصلی به استاندارد نزدیک شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، شهروز شجاعی عصر سه شنبه در یک نشست خبری افزود: کیفیت سنجی شاخص ها در آزمایشگاه معتمد اداره کل حفاظت محیط زیست انجام شده و تلاش می شود کیفیت مطلوب حفظ شود و به پایداری همیشگی برسد.

وی با اشاره به آغاز فاز دوم طرح ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب تصفیه‌شده به صنایع غرب بندرعباس اظهارکرد: فرآیند یاد شده در هشت فاز و با اعتبار ۳۰هزار میلیارد ریال در مدت ۳۶ماه به اتمام می رسد که هم اکنون حدود ۱۲ماه از آغاز آن گذشته است و صنایع سهیم در این طرح تاکنون نزدیک به چهار هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه تزریق کرده اند که اعتبار پیش بینی شده برای فاز دوم نیز حدود ۹هزار میلیارد ریال است.

شجاعی بازسازی، ارتقا، توسعه و کیفیت بخشی به  تصفیه‌خانه شهر بندرعباس و رفع چالش محیط‌زیستی شهر بندرعباس و مشروب کردن سفره های زیرزمینی منطقه و تامین آب مورد نیاز صنایع بزرگ غرب بندرعباس را از مهم‌ترین اهداف این طرح دانست.

مدیرعامل شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس از میزان کلی فاضلاب و پساب تولید شده در بندرعباس اظهار بی‌اطلاعی و اضافه کرد: در حال حاضر روزانه ۱۰۰هزار متر مکعب فاضلاب تصفیه می‌شود.

شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس کنسرسیومی متشکل از هفت شرکت و صنعت شامل سازمان ایمیدرو، شرکت فولاد هرمزگان، پالایشگاه بندرعباس، شرکت صبا فولاد خلیج فارس، شرکت صنایع ملی مس ایران، شرکت فولاد ستاره سیمین هرمز و گروه سرمایه‌گذاری مادکوش است که با هدف سرمایه گذاری مشترک برای تصفیه و انتقال فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب استان تشکیل شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها