آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ در بندر شهید حقانی



ستاد مرکزی «طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱» در بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور بندر شهید حقانی آغاز به کار کرد.

   

به گزارش صبح ساحل، علی‌رضا محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در آئین آغاز «طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱» در بندر شهید حقانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح به منظور ارائه مطلوب خدمات و تأمین ایمنی سفرهای دریایی در ایام نوروز از سال ۱۳۸۶ به صورت مدون و با مشارکت ارگان های مختلف برگزار شده است.

وی در تشریح ظرفیت ایجاد شده ویژه نوروز ۱۴۰۱ ادامه داد: در طرح نوروزی امسال 50 فروند شناور مسافری با ظرفیت پنج هزار و 328 نفربادستور العمل های بهداشتی و مراقبتی در ۱۲ مسیر دریایی خدمات خود را به مسافران و گردشگران دریایی که استان هرمزگان را برای تجربه سفرهای دریایی انتخاب کرده اند ارائه خواهند داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده از بعد ایمنی و نظارتی بیان داشت: 8 فروند شناور تخصصی جستجو و نجات دریایی، 33 ایستگاه همیار ناجی و 24 ایستگاه نجات غریق و غواصی همراه با 20 تیم بازرسی فنی و ایمنی مستقر در بنادر از امروز تا ۱۵ فروردین سال آینده کار خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را بر عهده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در این طرح یک هزار و 800 نفر به صورت مستقیم به امر خدمات رسانی مشغول هستند گفت : در نوروز ۱۴۰۱ در کل استان 32 فروند شناور حمل خودرو با ظرفیت 847 دستگاه در غرب استان مهیا و خدمات رسانی خواهد شد.

محمدی کرجی ران تعداد اسکله های گردشکری را 40 مورد درجزایر  قشم و کیش اعلام کرد و ادامه داد: 853 شناور گردشکری با ظرفیت پنج هزار و 328 نفر در مدت زمان اجرای طرح سفرهای دریایی نوروز 1401 فعالیت خواهند کرد.

وی رعایت نکات ایمنی در هنگام سوار، پیاده و درطول سفر دریایی همچنین توجه به  توصیه های فرماندهان شناورها را لازمه یک سفر ایمن و خاطره انگیز دانست.

وی از هموطنان خواست رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی و همچنین اجتناب از سفر دریایی با شناورهای غیر مجاز در شرایط نامساعد جوی  را جدی گرفته و به هیچ عنوان از شناورهایی که فاقد سیستم های مخابراتی بوده استفاده نشود تا سلامت خود و خانواده را تهدید نکنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها