استقرار گروه‌هایی جهت ارزیابی خسارت‌ در روستاهای زلزله‌زده هرمزگان



استاندار هرمزگان گفت: گروه‌های ارزیاب و عملیاتی هلال احمر، اورژانس، راهداری و اتفاقات برق و مخابرات بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه شش ریشتری در شهرستان بستک به منطقه اعزام و بررسی و اقدامات میدانی را انجام دادند.

        

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی صبج امروز (۲۷ اسفندماه) با اشاره به وقوع زلزله ای به قدرت شش ریشتر در بامداد روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه به مرکزیت کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان، عنوان کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله، آماده باش کامل به دستگاه‌های مسئول و مرتبط اعلام و جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و مجموعه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: تیم های ارزیاب و عملیاتی هلال احمر، اورژانس، راهداری و اتفاقات برق و مخابرات نیز پس از وقوع این زمین لرزه به منطقه اعزام و بررسی و اقدامات میدانی را انجام دادند.

استاندار هرمزگان افزود: خوشبختانه و با لطف پروردگار، این زمین لرزه تلفات جانی نداشت و آسیب‌ها و خسارت‌های آن مربوط به ترک خوردگی دیوار برخی ساختمان ها و منازل بود.

دوستی تصریح کرد: برق ۱۱ روستا پس از وقوع زلزله قطع شد که با اقدام سریع، برق تمامی این روستاها وصل و همچنین ارتباطات مخابراتی برقرار و آب این مناطق نیز در وضعیت پایدار است.

وی گفت: وضعیت برق، آب و ارتباطات مخابراتی در مناطق زلزله‌زده پایدار و برقرار است و تمامی مسیرهایی که مسدود شده بودند نیز بازگشایی شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: به دلیل وقوع زلزله و پس لرزه‌ها و نگرانی ایجاد شده در مردم در مناطق زلزله‌زده، چادر به اندازه کافی در سطح روستاهای کانون اصلی زلزله که آسیب دیدگی در آنها بیشتر بود، توزیع شده و در اختیار مردم قرار داده شده تا برای اسکان از آن استفاده کنند.

دوستی بیان داشت: از ساعت اولیه وقوع زمین لرزه، در روستاهای کانون اصلی زلزله حضور پیدا کردیم و ضمن دیدار و گفت‌وگو با مردم این مناطق، بازدید از منازل نیز صورت گرفت که عمده مشکل مربوط به ترک خوردگی دیوار منازل بود.

وی اضافه کرد: گروه‌هایی از بنیاد مسکن در روستاهای زلزله‌زده مستقر شده‌اند و کار ارزیابی خسارت‌ها را انجام می‌دهند.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: از رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور که از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله، پیگیر موضوع و وضعیت زلزله‌زدگان بودند و دستورات ویژه‌ای صادر کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها