ارائه خدمات درمانی به بیش از ۲ هزار نفر در کیش در ایام نوروز



رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: مدافعان سلامت این جزیره در ایام نوروز به ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از کیشوندان و گردشگران نوروزی خدمات بهداشتی درمانی ارائه کردند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمدرضا رضانیا اظهارکرد: در طرح بسیج سلامت نوروزی یک هزار و ۱۸۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و یک هزار و ۲۷۹ اماکن عمومی مورد بازرسی بازرسان بهداشت محیط کیش قرار گرفته و به ۲ هزار و ۶۰۰ نفر خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده است.
کی اضافه کرد : اماکن عمومی از جمله کانون‌های اصلی برای احتمال ابتلا به کرونا است،‌ به همین مناسبت بازرسان بهداشت محیط کیش به‌صورت ۲ شیفته و با تمام توان ازاین مکان ها و همچنین مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید کردند.
رییس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اینکه طرح نوروزی  از ۲۵ اسفند سال گذشته تا۱۵ فروردین ۱۴۰۱ انجام شده است افزود: در نتیجه ۲ هزار و ۴۶۳ مورد بازدیدهای بهداشتی و پروتکلی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به ۴۲ مورد شکایات رسیدگی شده است.
رضانیا  گفت: همچنین  ۳۶۵ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی، ۱۷ مورد نمونه برداری مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه ،۷۵۴ مورد سنجش مواد غذایی با وسایل پرتابل ،۳۰ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی، و صدور ۲۷۲ کارت تندرستی از دیگر خدمات انجام شده در طرح بسیج سلامت نوروزی در این جزیره است.
وی افزود: در این مدت  ۹۲۶ نفر  برای دریافت خدمات بهداشتی  به مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی و پایگاه های صدف و سحر، ۴۷۳ نفر به مطب هزار پزشکی، ۷۵ نفر به دندانپزشکی ، ۳۳۷ نفر به آزمایشگاه مراجعه و از خدمات بهداشتی درمانی این مرکز استفاده کردند.
رییس مرکز توسعه سلامت کیش یاداور شد: طی این مدت در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نیز یک هزار و  ۴۱۶ دز واکسن در تالار شهر، پیگیری۵۷ نفر افرد کرونا مثبت و پیگیری ۱۵۰ نفر افراد در تماس با بیماران مثبت نیز انجام شده است.

 

گفتنی است که براساس اعلام دبیر ستاد نوروزی جزیره کیش، در ایام تعطیلات نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال ۲۰۶ هزار و ۵۴۰ مسافر وارد این جزیره شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها