رئیس پلیس آگاهی هرمزگان برای جلوگیری از سرقت، توصیه های پیشگیرانه ارائه کرد

تیز هوشی مانع سرقت و کیف قاپی



_دستگیری کیف قاپ ها 
_از قاپ‌زنی پشت چراغ ‌قرمز تا زورگیری با چاقو
_عید به کام جیب برهای سابقه دار تلخ شد 
_متلاشی شدن  باند موتورسواران کیف قاپ
_کیف قاپان حرفه ای اسیر سرعت عمل پلیس 
و...
این نمونه  تیترهایی است  که اکثر اوقات در رسانه ها به چشم می خورد .کیف قاپی و جیب بری شایعه ترین سرقت هایی است که بسیار اوقات خود مالباخته باعث  این حادثه می شود. مالباخته ای که   می‌توانست با اندکی تیز هوشی مانع سرقت و کیف قاپی گردد.با توجه به وضع اقصادی جامعه جرائمی مانند دزدی  نیز افزایش‌یافته  است،به خصوص دزدی‌های خیابانی‌مانند کیف قاپی، کیف زنی، دزدی موبایل و … که از رایج ترین جرم ‌ها محسوب می ‌شود. افراد زیادی نیز در این اتفاق متضرر شده‌اند، حال ممکن است این ضرر مالی، جسمی و یا روحی باشد.
اکثر اوقات کیف قاپها، مسلح وبا موتورسیکلت در حال دور زدن خیابان و کوچه های باریک هستند که در  یک حرکت ناگهانی کیف، موبایل و لوازم ارزشمند دیگر مانند طلا را به سرقت می برنند حتی ممکن است سارق از سلاح استفاده کند تا با ایجاد رعب و وحشت به هدف خود برسد. اما جیب برها، دزدانی هستند که وقتی گردشگران متوجه نمی‌شوند، در سرقت از آنها متخصص هستند. پیشگیری از جیب بری، یک چالش است، زیرا دزدها همه تلاش خود را می کنند تا با محیط اطراف خود هماهنگ شده و کسی متوجه حضور آنها نشود. 
 

همکاری با پلیس

رئیس پلیس آگاهی استان  برای جلوگیری از قربانی شدن افراد توسط  جیب برو  وکیف قاپ‌ها   توصیه های پیشگیرانه لازم ارائه کرد.
سرهنگ عبدالمجید کرمی با بیان اینکه  جلوگیری از وقوع جرائم وابستگی غیرقابل‌انکاری به میزان همکاری شهروندان با پلیس دارد زیرا در همه امور، پیشگیری، مطمئن‌تر، سهل ‌تر و مقدم بر درمان است افزود:تحقیقات نشان داده بسیاری از جرائمی که مجرمان مرتکب شده‌اند، بر اثر عدم ‌رعایت موازین ایمنی و یا سهل‌انگاری مردم و خانواده‌ها بوده است که بنابراین با اجرا و عمل به توصیه ‌های پلیسی در خصوص کیف‌قاپی، جیب‌بری و کف‌زنی، می‌توان ضریب امنیت شهروندان در جامعه را بالا برد.
این مسئول انتظامی بیان داشت: معمولاً افراد کیف ‌قاپ در اطراف بانک‌ها، محضرها، بنگاه‌ها، مراکز خرید یا بازار به دنبال فرصت مناسب هستند، بنابراین شهروندان باید هنگام دریافت پول از این اماکن مراقب اطراف خود خصوصاً موتورسیکلت‌سواران باشند و اگر به عللی مجبور شدند پول نقد را در کیف یا ساک‌دستی و ... حمل کنند باید از اقوام و دوستان خود به عنوان همراه و مراقب استفاده کنند.وی ادامه داد: همچنین برای در امان ماندن از شر کیف‌قاپان، افراد باید توجه داشته باشند که هنگام حمل پول نقد حتماً از اتومبیل استفاده کرده و از پیاده‌روی بپرهیزند و از به نمایش گذاشتن پول همراه نیز از جمله مواردی است که پلیس از شهروندان خواسته اکیدا از آن بپرهیزند.
سرهنگ کرمی ادامه داد: از دیگر مواردی که توجه به آن نقش زیادی در کاهش آمار وقوع کیف‌قاپی در سطح جامعه دارد این است که مالکان و سرنشینان خودروها، هنگامی که قصد ترک اتومبیل را دارند، کیف‌دستی شان را از خودرو خارج کنند.رئیس پلیس آگاهی استان این را نیز گفت که مشتریان بانک‌ها و افرادی که به هر دلیل در حال حمل مبالغ قابل توجه وجه هستند هرگز نباید هنگام حمل پول از خیابان‌های خلوت تردد کنند و از آنجایی که کیف‌قاپی معمولاً با موتورسیکلت‌های تندرو و یک نفر ترک‌نشین با کلاه انجام می‌شود بنابراین باید مواظب این قبیل از موتورسواران نیز بود.وی افزود: حمل کیف‌دستی با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است و نیز عدم‌حرکت در سطح سواره خیابان نیز از دیگر راهکارهای جلوگیری از بروز کیف‌قاپی است.
این مسئول انتظامی گفت:شهروندان هنگام بازکردن در اتومبیل یا صندوق عقب و نیز برقراری تماس تلفنی از گذاشتن کیف روی زمین خودداری کنند و اگر قصد معامله‌ای را دارند که لازم است پول نقد حمل کنند، موضوع را با افراد غیرمطمئن بازگو نکنند. سرهنگ‌کرمی افزود:همچنین مشتریان بانک‌ها باید هنگام خروج از بانک از قراردادن پول در کیسه‌های نایلونی جدا خودداری کنند و از آنجایی که ممکن است پس از خروج از بانک اتومبیلشان توسط سارقان پنچر شده باشد، بنابراین باید ابتدا وجوه همراه را در اتومبیل قرار داده و درهای اتومبیل را قفل و سپس اقدام به پنچرگیری کنند.این مسئول انتظامی با تأکید بر اینکه آویزان کردن کیف به پشت صندلی در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز از دیگر روش‌های سرقت است که باید افراد هنگام استفاده از این اماکن نیز توجه کافی به این امر داشته باشند، خاطرنشان کرد: شهروندان باید هنگام استفاده از تلفن‌، کیفشان را نزدیک بدن یا در دستی که آزاد است، نگهدارند و اطمینان حاصل کنند که با امنیت کامل و محکم آن را نگهداشته‌اند و اگر کیفشان قاپیده شد آن را رها کنند تا مورد حمله قرار نگیرند و به دنبال کیف کشیده نشوند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها