‏روزنه دریا، از جاذبه‌های گردشگری هرمز، فرو ریخت



بخشدار هرمز از فرو ریختن روزنه دریا، از جاذبه‌های گردشگری ضلع جنوب شرقی جزیره هرمز خبرداد.

     

به گزارش صبح ساحل، محمد زرنگاری صبح امروز (۱۹ اردیبهشت ماه) با بیان اینکه علت فرو ریختن این جاذبه گردشگری وقوع پدیده‌های طبیعی و پیشروی آب دریا است، افزود: ساخت و ساز در بنادر، جزایر و شهرهای اطراف، موجب بالا آمدن دریا در ساحل شرقی جزیره شده که یکی دیگر از علت‌های فرسایش این بنای طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه این چشم انداز زیبای جزیره هرمز، به علت تفاوت فرسایش پذیری مارن‌ها و سنگ آهک‌ها، از مدت‌ها قبل فرسوده شده بود، تصریح کرد: واقع شدن این صخره در محل حرکت و پیشروی دریا، رفت و آمد آب و هجوم امواج به ساحل سنگی موجب فرسایش بخش‌های ضعیف‌تر روزنه دریا و فرو ریخت آن شده است.

بخشدار هرمز بیان کرد: بعلت ارتفاع زیاد و مناسب نبودن فضا در بالای این جاذبه گردشگری، امکان برپایی چادر و اقامتگاه نیز از سوی گردشگران ورودی به جزیره، و در نتیجه ریزش آن وجود نداشت.

روزنه‌ی دریا صخره‌ای بسیار بزرگ بود که به مرور زمان و در اثر فرسایش توسط آب، دایره‌ای در وسط آن ایجاد شده و چشم انداز دلپذیری از دریا را به نمایش گذاشته بود. انگار که تصویر ساحل زیبا و تمیز دریا را به وسیله‌ گِل، قاب گرفته باشند.

گردشگران ورودی به جزیره هرمز ساحل روزنه دریا را به ساحل محیط زیست، صخره روزنه دریا و روزنه دریای هرمز می شناختند. این صخره‌ که در ضلع جنوب شرقی جزیره‌ هرمز، در فاصله‌ یک کیلومتری ساحل لاک پشت‌ها و غار رنگین کمان قرار دارد.

  

  ‏روزنه دریا، از جاذبه‌های گردشگری هرمز، فرو ریخت

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها