وزیر بهداشت خبر داد:

۴ میلیون دز واکسن ایرانی در راه بازارهای جهانی



وزیر بهداشت با بیان اینکه مقدمات صادرات ۴ میلیون دوز واکسن از ایران به سایر کشورها فراهم شده است، گفت: تولیدات با کیفیت را به طور کامل حمایت می‌کنیم.

به گزارش صبح ساحل،  «بهرام عین‌اللهی»، وزیر بهداشت در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی ایران با حضور در نشست هم اندیشی و گفتگوی تشکل‌های دانش بنیان، تولیدکنندگان و تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، گفت: هر کالای حوزه سلامت که تولید می‌شود چنانچه مورد تأیید استاندارد قرار گیرد، از حمایت سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت نیز برخوردار خواهد شد.

عین اللهی با اشاره به درخواست تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی مبنی بر پرداخت بدهی وزارت بهداشت به آنان، گفت: وزارت بهداشت را با بدهی‌های سنگین معوقه تحویل گرفتم، ولی خوشبختانه مقرر است از صندوق توسعه ۲۳ هزار میلیارد تومان به نظام سلامت تعلق بگیرد که با این تخصیص، پرداخت بدهی مان به تولیدکنندگان نیز طی ماه‌های آینده انجام خواهد شد.

وزیر بهداشت یادآور شد: مقدمات صادرات ۴ میلیون دز واکسن از ایران به سایر کشورها فراهم شده و هم اکنون صادر کننده واکسن به ونزوئلا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هویت تاریخی و جایگاه رفیع ایران پس از انقلاب اسلامی موجب توطئه‌های استعمار و قدرت‌های استکباری علیه کشور شده و این نشان می‌دهد که آنها به قدرت ایران واقفند. ما بدون واهمه از این قدرت‌ها و با اتکا به مردم و تولیدکنندگان توانستیم روی پای خود بایستیم و سخت‌ترین کارها را که یکی از آنها واکسیناسیون سراسری در کمترین زمان ممکن بود، انجام دهیم.‌

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها