اسکان تماشاگران جام‌جهانی در چادر بادیه نشینان قطر



قطر برای هواداران جام جهانی چادرهای بادیه‌نشین تعبیه خواهد کرد.

    

به گزارش صبح ساحل، برگزارکنندگان جام جهانی گفتند که قطر قصد دارد ۱۰۰۰ چادر "سبک بادیه‌نشین" را در صحرا برای طرفداران جام جهانی فوتبال برپا کند تا در طول جام جهانی از آن‌ها استفاده کنند. قطر امیدوار است ۱.۲ میلیون بازدید کننده یعنی تقریبا به اندازه نیمی از جمعیت این کشور برای این تورنمنت ۲۸ روزه وارد قطر شوند.

عمر الجابر یکی از مسئولان برگزار کننده رقابت‌ها گفت که چادرها در مناظر بیابانی اطراف دوحه خواهند بود تا  به بازدیدکنندگان فرهنگ اصیل این کشور را نشان دهند. الجابر گفت: ما به هواداران این فرصت را می‌دهیم که در یک بیابان زندگی کنند.

او هم‌چنین گفت که قطر کم‌تر از ۳۰ هزار اتاق هتل دارد، طبق آخرین برآوردهای قطر، ۸۰ درصد از این اتاق‌ها در حال حاضر به میهمانان فیفا اختصاص داده شده است.

یک سخنگوی فیفا به رویترز گفت که با نزدیک شدن به مسابقات، اتاق‌هایی را که تیم‌ها، داوران، رسانه‌ها و سایر مقامات به آن نیاز ندارند، آزاد خواهد کرد. به همین خاطر قطر مجبور است اقامتگاه‌های غیر هتلی خود را تقویت کند و ویلاها و آپارتمان‌هایی را در اختیار هواداران جام جهانی قرار دهند.

آپارتمان‌های دو خوابه در حومه دوحه با قیمت هر شب ۳۹۰ دلار در اختیار هواداران خواهد بود و سوییت در یک کشتی تفریحی با قیمت شبی ۱۶۵۰ دلار محاسبه می‌شود.

جام جهانی ۲۰۲۲ از ۳۰ آبان در قطر شروع می‌شود و به مدت ۲۸ روز در این کشور برگزار خواهد شد. این جام برای اولین‌بار در یک کشور عربی برگزار می‌شود و برای دومین بار است که قاره آسیا میزبانی آن را عهده‌دار شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها