حوادث 4 روزه تعطیلات هفته گذشته در هرمزگان ؛

سوانح جاده ای جان یک نفر را گرفت و 58 نفر را مجروح کرد



صبح ساحل - حوادث ، رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان هرمزگان  گفت:در چهار روزه عید فطر و تعطیلات آخر هفته ، 72 فقره  تصادف در استان رخ داده است که در این رابطه  58 نفر  مجروح شدند.دکتر سید کمال حسینیان  افزود:  بر اساس آمارمركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان هرمزگان، در این مدت  192 ماموریت حوادث وفوریت های پزشکی استان به ثبت رسیده که 112 مورد آن مربوط به ماموریت شهری و80مورد جاده ای  بوده است.یان بیشترین سوانح جاده ای را در  شرق( جاده میناب و قلعه قاضی)  دانست.این مقام مسوول از 18مورد تصادف و بستری شدن11 نفر و سرپایی درمان شدن 3 نفر مجروح در روز اول و دوم تعطیلات عید فطر سخن گفت و تصریح کرد: در این روز اکیپ اورژانس 115 به  44مورد ماموریت حوادث غیر تصادفی اعزام گردیدند. وی افزود: در این رابطه 26 نفر به مراکز درمانی انتقال ، بستری و 14 نفردیگر در همان محل به صورت  سرپایی درمان شدند.دکتر حسینیان با اشاره به حوادث روز پنجشنبه و جمعه گذشته  اضافه کرد: در دو روز آخر هفته نیز 12مورد تصادف شهری و 7 مورد تصادف جاده ای رخ داد که  منجر به مجروح شدن بیش از 16 نفر گردید.وی گفت: در این دو روز، اکیپ اورژانس 115 به 32 ماموریت غیر تصادفی رفتند که  از 21 مصدوم، 10 نفر را به صورت سرپایی درمان  و مابقی را به مراکز درمانی منتقل کردند.

 یک نفر کشته در تصادفات جاده ای

فرمانده پلیس راه هرمزگان با اشاره به تعطیلات عید فطر گفت:  در ایام تعطیلات عیدفطر امسال یک کشته  برجای گذاشت که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. سرهنگ  علی مجید زاده   افزود: در تعطیلات عیدفطر سال گذشته دو نفر کشته در تصادفات جاده ای استان داشته است.

 گرمازدگی شایع ترین حوادث در روز قدس وعید فطر

رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان هرمزگان  در خصوص ماموریت ها در روز قدس و  عید فطر گفت: اورژانس  115همچون سال های گذشته در روز قدس امسال نیز  همراه با حضور پرشکوه شرکت کنندگان در این مراسم ،اقدام به امداد رسانی به هموطنان عزیز نموده است. دکتر حسینیان افزود:در این روز یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 2 دستگاه آمبولانس در ساعات اولیه شروع مراسم در گلزار شهدای بندرعباس مستقر گردید وبه 15 نفر از شرکت کنندگان در مراسم که اکثراً گرمازده شده بودند امدادرسانی نمودند. وی افزود:در روز عید فطر نیز همراه با حضور پرشکوه مردم در مراسم نماز عید فطر از ساعت 6 الی8 و نیم صبح  یک دستگاه آمبولانس،2 دستگاه آمبولانس،یک دستگاه موتورلانس و 8 نفر از نیروهای اورژانس در چهارراه مطهری بندرعباس مستقر گردیدند.  در این رابطه به 5 نفر از مددجویان که دچار گرمازدگی و افت فشار خون شده بودند امدادرسانی کردند.ضمناً سایر پایگاه ها ی استان نیز به طور کامل در مراسم حضور داشته و به هموطنان عزیز خدمت رسانی نمودند.

این مقام مسوول  از آمادگی کامل تمام نیروها و پایگاه های   اورژانس در این ایام خبر دادو توصیه نمود که افراد در فصل گرم تابستان از مایعات و آب میوه ،زیاد استفاده کنند واز مصرف قهوه وچای بپرهیزند زیرا این مواد باعث از دست دادن بیشتر آب از بدن می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها