باز هم شادی مردم هرمزگان نادیده گرفته شد؛

هرمزگان همچنان اندر خم یک کوچه چادر ملو یزد هم لیگ يکی شد



اهالی ورزش هرمزگان هیج وقت روزهای که برای ورزش شادی کرده اندرا فراموش نمی کنند.
اگر که شادی‌های سال‌های گذشته را فراموش کنیم یقینا نمی‌توانیم شادی‌های یکی دو سال اخیر ورزش استان را که باعث شادی دل هواداران هرمزگانی شده است را فراموش کرد. اگر بخواهیم به آخرین شادی های اهالی ورزش اشاره کنیم می‌توانیم به صعود تیم فوتسال آیندگان هرمزگان از لیگ یک به لیگ برتر، صعود تیم فوتبال فولاد هرمزگان از لیگ سه به لیگ دسته دوم، صعود شهرداری بندرعباس به پلی آف لیگ دسته دوم و نزدیک شدن این تیم به لیگ یک که البته این شادی کامل نشد.
قهرمانی تیم کارگری فولاد هرمزگان در جام جهانی فوتبال ساحلی، کسب مدال های رنگارنگ توسط کیانا کمال زاده در مسابقات دانشجویان کشور و انتخابی تیم ملی، قهرمانی تیم بسکتبال فولاد هرمزگان در لیگ دسته دوم و صعود به لیگ یک، موفقیت های پی درپی ابوالحسن خاکی زاده والیبالیست هرمزگانی در چهارمین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی مردان زیر ۲۱ سال آسیا و قهرمانی در این رقابت ها، نایب قهرمانی دو هرمزگانی در والیبال زیر ۱۹ سال ایران با حضورحبیب ناصری و عبدالرئوف بستگانی، قهرمانی تیم جوانان فولاد هرمزگان در فوتبال ساحلی ایران، قهرمانی تیم بسکتبال جوانان هرمزگان در کشور و خیلی از اتفاقات ورزشی خوب که در رشته های رزمی، دو ومیدانی و سایر رشته های ورزشی اشاره کرد. مردم هرمزگان و اهالی ورزش حق بیشتری از این شادی ها دارند اما به هر دليلی این اتفاق برای آن ها نمی افتد.
از روزی که گفتند باشگاه پشتیبان صنایع هرمزگان تشکیل می‌شود که تیم های کشوری دغدغه مالی و حمایتی نداشته باشند بسیاری از اهالی ورزش با فلسفه وجودی این باشگاه مخالف بودند و خیلی هم ابراز خوشحالی کردند که دیگر ورزش هرمزگان دغدغه مالی نخواهد داشت. 
مسوولان زیادی آمدند و فلسفه وجودی این باشگاه را تشریح کردند اما هنوز که هنوزه خیلی ها فلسفه وجودی این باشگاه را نمی دانند. با تشکیل این باشگاه بحث خرید تیم های لیگ برتری و لیگ یکی فوتبال داغ شد در صورتی که همه می دانستند خریدن امتیاز لیگ برتر طبق قوانین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و انتقال آن از یک استان به استان دیگر ممنوع است ولی چرا مسوولان بلند مرتبه استان مرتبا این موضوع را بیان می کردند خدا می داند.
سال گذشته پس از این که باشگاه پشتیبان صنایع هرمزگان موفق نشدند امتیازی برای فوتبال خریداری کند این قول را دادند که در این فصل اقدام به این کار می کنند که این کار تاکنون صورت نگرفته است و انکار در ادامه هم صورت نخواهد گرفت.
می خواهم در ادامه گزارش یک موضوعی را برای شما بیان کنم که شاید خواندن آن واقعا برای خوانندگان تعجب آور باشد اما واقعیت دارد. آیا تاکنون اسم شرکت معدنی و صنعتی چادرملو را شنیده اید. شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در خرداد ماه ۱۳۷۱ در دفتر ثبت شرکت های شهرستان یزد به ثبت رسیده است. موضوع فعالیت شرکت، اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره از آن و تولید گندله، تولید سنگ آهن (لامپ اور) تولید محصولات فولادی است.
حال سوال اینجاست که چرا نام این شرکت را در گزارش خود آورده‌ام. خیلی از اهالی فوتبال در جریان هستند که با خواستن مسوولان این شرکت معدنی و صنعتی سهمیه یک تیم لیگ یکی برای استان یزد خریداری شد و از این پس تیم قشقایی شیراز در لیگ یک جایگاهی ندارد و به جای آن تیم شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در لیگ یک توپ خواهد زد. این یعنی یک شرکت معدنی و صنعتی توانست امتیاز یک تیم لیگ یکی برای استان یزد خریداری کند اما صنایع هرمزگان نتوانستند این کار را انجام دهند.
حال سوال اینجاست آیا سرمایه این شرکت معدنی و صنعتی ((چادرملو)) بیشتر است یا سرمایه شرکت‌های صنعتی هرمزگان که اگر به نام آن ها اشاره کنم از انگشتان دو دست و پا هم بیشتر هستند. این حرف را همیشه خیلی از رسانه ها زده اند و آن این که تا وقتی همه مسوولان ما هم دل نشوند خیلی از این صنایع و شرکت ها هیچ کاری برای ورزش استان و حتی مسوولیت های اجتماعی خود انجام نخواهند داد. برای ما باورش سخت است که خود شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان هم اکنون با مشکل مالی روبرو شده باشد و سهامداران آن ها به تعهدات خودشان عمل نمی کنند.
اگر این گونه پیش برود شک نکنید که سرنوشت باشگاه صنایع پشتیبان هرمزگان هم مثل خیلی از باشگاه‌های می‌شود که با توپ پر آمدند و با طبل تو خالی رفتند و اکنون اثری از آن ها نیست. حرف آخر این که جناب آقای استاندار، مسوولان و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی لطفا شادی های که مردم در ورزش به دست می‌آورند خیلی زود از آن ها پس نگیرید و به جای آن آستین همت را بالا بزنید و با هر کسی که نمی خواهد ورزش این استان جان بگیرد و نامش در سراسر ایران بدرخشد برخورد قاطع کنید.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها