اظهارات رئیس کمیسیون عمران مجلس در جلسه شورای اداری هرمزگان:

دستگهاهای دولتی، زمین‌های مازادشان را برای ساخت مسکن ملی تحویل دهند / ساخت سالانه یک میلیون مسکن از توان یک وزارتخانه خارج است


نویسنده: سامیه طهورنیان

 رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، به برنامه دولت سیزدهم برای ساخت مسکن پرداخت و خواست که همه دستگاه‌های دولتی زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن به وزارت راه و شهرسازی تحویل دهند.

به گزارش صبح ساحل، جلسه شورای اداری استان هرمزگان، به همراه دوستی با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، علی‌‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، منصور آرامی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه برخی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با محوریت مسکن، راه، بنادر و راه‌آهن به ارائه گزارشات پرداختند و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور برنامه‌های این سازمان در توسعه بنادر و ترانزیت تشریح کرد.
در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان و آرامی نماینده مردم استان در مجلس  دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و نقطه‌نظرات خود در رابطه با روند توسعه و مشکلات استان را بیان‌ کردند.

 رضایی کوچی با اشاره به برنامه دولت برای ساخت مسکن عنوان‌کرد: کم‌کاری دولت گذشته در ساخت مسکن موجب شده است که امروز حدود ۵ میلیون مسکن در کشور کم داشته باشیم و بر همین اساس مجلس به دولت تأکید کرده است که سالانه یک میلیون مسکن احداث شود اما این امر از توان یک وزارتخانه خارج است و باید همه پای کار این مهم بیایند.
 رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید‌کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن الزام شده است که همه دستگاه‌های دولتی زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن به وزارت راه و شهرسازی تحویل دهند از این رو در این مهم نیز  لازم است مدیران حساسیت به خرج دهند.
 وی خاطرنشان‌کرد: مجلس ابلاغ کرده است که ۲۰درصد تسهیلات بانکی کشوز باید برای ساخت مسکن اختصاص پیدا کند؛ اما فقط بانک مسکن ۳۰ درصد به تعهدات خود عمل کرده‌اند و بقیه بانک‌ها عمل به تعهداتشان صفر بوده است که لازم است همراهی بانک‌ها نیز بیشتر خواهد. رضایی خبرداد: با پیگیری‌های انجام شده بنا شد ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه راه‌های استان کمک شود و ۱۰۰ میلیارد پرداخت و ۱۰۰ میلیارد نیز مجوز مناقصه به اداره کل راهداری اعطا شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها