سرپرست امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد:

نجات جان ۶دریانورد ایرانی در محدوده آب‌های کویت



سرپرست امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به دنبال رصد و پایش مستمر مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی ۶ نفر از سرنشینان یک فروند موتور لنج باری مغروقه‌ ایرانی در محدوده آب‌های کشور کویت نجات یافتند.

به گزارش صبح ساحل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، «سجاد سبزیوند»، سرپرست امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به دنبال غرق شدن یک فروند موتور لنج ایرانی در آب‌های تحت حاکمیت کویت، پس از رصد و پایش لحظه به لحظه مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی و مراکز فرعی در اروند رود همچنین پیگیری از مبادی بین المللی، ۶ نفر خدمه این شناور نجات و از خطر مرگ نجات یافتند.

وی در ادامه بیان کرد: با پیگیری مدیریت بندر و دریانوردی خرمشهر از سفارت ایران در کویت و انجام هماهنگی لازم برای اعزام به محل حادثه ، از طریق مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی و ایستگاه راهنمایی خور موسی و اروند چندین نوبت پیام درخواست کمک از شناورهای عبوری خوانده شد تا سرانجام با مشارکت گارد ساحلی کویت امکان امداد رسانی فراهم شد.

سبزیوند افزود: مجموعه هماهنگی و پیگیری‌های صورت گرفته در سطوح مراکز اصلی و فرعی جستجو و نجات دریایی استان خوزستان و بین‌المللی، منجر به گسیل گارد ساحلی کویت به موقعیت شناور مغروقه و نجات خدمه شناور آسیب دیده ایرانی شد.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بیان کرد: حفظ ایمنی عبور و مرور کشتی‌ها از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی بوده و بخش دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با برخورداری از شناورهای تخصصی جستجو و نجات و مرکز پاسخگویی به اضطرارهای دریایی، نسبت به پایش شبانه‌روزی ایمنی دریانوردی دریک هزار و ۱۸۶ کییلومتر آب‌های تحت حاکمیت اقدام می‌کند.

در سال جاری این دومین حادثه غرق شناور ایرانی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها