آغاز پروژه حرا کاری در سواحل بندرعباس



پروژه حرا کاری در سواحل بندرعباس با حضور معاون مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور آغاز شد.

   

به گزارش صبح ساحل، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرعباس گفت: در اجرای  پروژه حرا کاری در سطح ۱۲۰ هکتار، ۷۵ هزار اصله نهال حرا در سواحل بندرعباس کشت می‌شود.

روح الله وفا کیش اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این پروژه ۶ میلیارد ریال دانست و عنوان کرد: پروژه حرا کاری در سواحل بندرعباس در مدت ۲ ماه اجرا می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه با هدف توسعه جنگل‌های مانگرو (حرا)، حفاظت ساحل و تقویت زیست بوم های ساحلی در سطح سواحل  شهرستان بندرعباس اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا،  درختان حرا اکوسیستمی ماندآبی از اجتماعات ساحلی مناطق حاره هستند که مانگرو نیز به آنها اطلاق می‌شود. در کنار درختان منحصر به فرد هرمزگان جنگل‌های مانگرو یا حرا را بیشتر می‌توان مورد توجه قرار داد چرا که استان هرمزگان بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد که می‌توان درختان حرا را در آن کاشت و نکته جالب حرا این است که این درختان از همان آب شور دریا ارتزاق کرده و رشد می‌کنند و مشکلات تامین آب در جنگل‌کاری سایر عرصه‌ها را ندارد. جنگل‌های حرا نه به خشکی تعلق دارند نه به دریا بلکه مشترک بین آب و خشکی هستند و پهناورترین جنگل‌های حرا، در آب‌های بین لافت و بندر پل، در شمال جزیره قشم و در ۱۴۰ کیلومتری شهر بندرعباس قرار دارد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها