رییس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزیر آموزش و پرورش:

۲۳ هزار نفر از برون‌سپاران در کلاس‌های نهضت سوادآموزی آموزش می‌دهند



رییس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۲۳ هزار نفر از برون‌سپاری‌ها در کلاس‌های درس آموزش می‌دهند، برون سپاری به معلمانی گفته می‌شود که در کلاس‌های نهضت سوادآموزی به افراد بی‌سواد یا کم سواد آموزش می‌دهند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، «علیرضا عبدی»، رییس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزیر آموزش و پرورش درباره شیوه آموزش بی‌سوادان در نهضت سوادآموزی گفت: هر کس بی سواد است خود را به آموزش و پرورش منطقه معرفی کند.

وی افزود: در منطقه کارشناس حوزه سواد داریم که افراد بی‌سواد را راهنمایی می‌کند، یک گزینه آموزش از مسیر معلم و آموزش‌دهنده و گزینه دیگر یادگیری از طریق اطرافیان فرد بی‌سواد است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در منطقه به فرد کمک می‌شود تا روش مناسب برای آموزش را انتخاب کنند.

عبدی همچنین درباره طرح‌های پیشین سوادآموزی گفت: زمان پیش از انقلاب ۵ طرح مختلف در حوزه بزرگسالان اتفاق افتاد که هیچ‌کدام موفق نبود، اکابر و پیکار با بی‌سوادی نمونه‌ای از این طرح‌ها بود اما پس از انقلاب فقط یک طرح نهضت ‌سوادآموزی را داریم.

فعالیت ۱۰۰ مرکز یادگیری محلی

وی همچنین درباره مراکز یادگیری محلی توضیح داد: ۱۰۰ مرکز یادگیری محلی برای محله‌هایی ایجاد شده است که جمعیت بی‌سوادی بالاست.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: می‌خواهیم در کنار بی‌سوادی، با سوادی مهارت پایه را هم توسعه دهیم بنابراین در این مناطق این طراحی راه اندازی شد.

عبدی افزود: در این طرح از ظرفیت مردمی و افرادی که می‌خواهند در حوزه سواد کار کنند، می‌توانند دراین سازمان مردم نهاد به اسم مراکز یادگیری محلی حاضر شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها