مدل‌های بعدی آیفون 15 احتمالاً با فریم تیتانیومی و دکمه‌های غیرمکانیکی خواهند بود



ظاهراً اپل می‌خواهد با چندی ویژگی اختصاصی، فاصله مدل‌های پرو آیفون 15 را با نسخه‌های استاندارد افزایش دهد.

      
به گزارش صبح ساحل، طبق گزارشی تازه، آیفون 15 پرو و پرو مکس به چندین ویژگی جدید از جمله فریم تیتانیومی، دکمه‌های حالت جامد یا غیرمکانیکی با فیدبک هپتیکی و رم بالاتر مجهز می‌شوند تا نه‌تنها نسبت به نسل کنونی متفاوت باشند، بلکه اختلاف خود با مدل‌های استاندارد را هم افزایش دهند.

طبق یادداشتی که از سوی یکی از تحلیلگران بازار به نام «جف پو» منتشر شده است، نسل بعدی آیفون‌ها همچنان شامل چهار مدل می‌شود: آیفون 15 و 15 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی، به‌همراه آیفون 15 پلاس و پرو مکس با پنل 6.7 اینچی.

مدل‌های پرو آیفون 15 فریم تیتانیومی خواهند داشت

طبق پیش‌بینی پو، آیفون 15 پرو و پرو مکس به فریم تیتانیومی، دکمه‌های پاور و تنظیم صدای حالت جامد با فیدبک هپتیکی و نیز دو موتور تپتیک (Taptic Engine) اضافه مجهز می‌شوند. همچنین این محصولات دارای 8 گیگابایت رم خواهند بود. البته در گذشته هم برخی منابع مانند «مینگ-چی کو» به این ویژگی‌ها اشاره کرده بودند.

به گفته پو، مدل‌های پرو آیفون 15 با A17 Bionic از راه می‌رسند؛ تراشه‌ای که با لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC به تولید خواهد رسید. البته مدل‌های استاندارد و پلاس چیپ A16 Bionic خواهند داشت و اپل به استفاده از دو تراشه متفاوت در آیفون‌هایش ادامه می‌دهد.

با وجود چنین تفاوت‌هایی، پو باور دارد که اپل برای تمام اعضای خانواده آیفون 15 از پورت USB-C استفاده می‌کند و تمام آن‌ها با مودم 5G اسنپدراگون X70 کوالکام از راه می‌رسند.

طبق بسیاری از شایعات، اپل در آیفون 15 پرو مکس از دوربین پریسکوپی استفاده می‌کند تا قابلیت زوم اپتیکال آن را افزایش دهد. این فناوری مدت‌هاست که در دنیای گوشی‌های اندرویدی وجود دارد و شاید بالاخره در سال جاری میلادی به آیفون‌ها راه پیدا کند.

پو که پیش‌بینی کرده است اپل روی یک ایرپاد ارزان‌قیمت به نام «ایرپاد لایت» کار می‌کند، باور دارد که فروش محصولات کوپرتینویی‌ها در سال جاری میلادی کاهش می‌یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها