الحاق ناوچه هاي گشت دريايي به نيروي دريايي ارتش



صبح ساحل ، سیاسی - با حضور فرمانده کل ارتش بهره برداري چهار پروژه بزرگ در خصوص تعميرات اساسي و الحاق اسکادران بالگردهاي ضدسطحي و ضدزيرسطحي و هواناو به نيروي دريايي و هوادريايي انجام شد. فرمانده کل ارتش جمهوري اسلامي ايران در حاشيه الحاق ناوگان سطحي و هوايي به نيروي دريايي ارتش در بندرعباس به خبرنگاران گفت: امروز شاهد گوشه اي از توانايي هاي متخصصان نظامي و دانشگاهي جمهوري اسلامي ايران هستيم.سرلشگر عطا الله صالحي عنوان کرد: ناوگان سطحي و هوايي ارتش به جديدترين فناوري هاي رزمي و دفاعي در حوزه موشک، توپ ها و سامانه هاي راداري و رادار گريز تجهيز شده اند. توان دفاعي ارتش نسبت به گذشته افزايش قابل توجهي داشته است.فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش کاملا مستقل و بدون وابستگي به کشورهاي مختلف با تجهيزات بهينه سازي شده داخلي در آبهاي آزاد و بين المللي به انجام ماموريت مي پردازد. در حالي که نيروهاي نظامي ساير کشورها در قالب پيمان نظامي در آبهاي آزاد و خليج عدن حضور دارند.

الحاق ناوچه هاي گشت دريايي به نيروي دريايي ارتش

وي افزود: حضور ارتش در آبهاي دور نشان از توانايي دفاعي و رزمي جمهوري اسلامي ايران در دفاع از مرزهاي آبي، خاکي و منافع تجاري، اقتصادي و سياسي در آبهاي آزاد است.سرلشگر صالحي پيام جمهوري اسلامي ايران به تمامي کشورهاي دنيا را صلح و دوستي عنوان کرد و ادامه داد: حضور نيروي دريايي ارتش در منطقه با هدف تامين امنيت انجام مي شود.

بالگردهاي عملياتي و رزمي به ناوگان هوادريا الحاق شد

با حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نيروي دريايي ارتش بالگرد RH مين روب، بالگرد AB گشت و شناسايي و بالگرد SH ضد زيرسطحي به هوادريايي منطقه يکم نيروي دريايي ارتش در بندرعباس ملحق شد.با الحاق شناورهاي سطحي و بالگردهاي عملياتي و رزمي توان رزمي نيروي دريايي ارتش در دريا افزايش خواهد يافت. برد عملياتي ارتش در جنگ هاي موشکي افزايش يافته و توانايي انهدام دشمن بدون ديده شدن را دارا خواهد بود.

هواناو SRN۶ رونمايي شد

يک فروند هواناو SRN۶ با حضور سرلشگر صالحي فرمانده کل ارتش و فرمانده نيروي دريايي ارتش در منطقه يکم نيروي دريايي ارتش (ولايت) به ناوگان دريايي ارتش ملحق شد.هواناو SRN۶ در جنگ تحميلي حضور فعال داشته و پس از دو مرحله تعمييرات در سال 90 زمين گير شد که به دست متخصصان داخلي پس از دو هزار و 889 آيتم بازبيني مجددا با قدمت 48 سال به ناوگان نيروي دريايي الحاق شد.

الحاق ناوچه هاي گشت دريايي به نيروي دريايي ارتش

همچنين پيش از اين يک فروند بالگرد ضدسطحي AB۲۱۲، دو فروند بالگرد ضدزيرسطحي SH۳D، يک فروند هواپيماي بال‌ثابت F۲۷ براي گشت و شناسايي با حضور فرمانده کل ارتش رونمايي شدند. در اين روز بالگرد RH مين روب نيروي دريايي ارتش در معرض نمايش قرار گرفت.دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در مراسم الحاق بيان داشت:دو فروند ناو کلاس سيريک و کلات و چهار فروند ناوچه گشت دريايي شمس، فتح، فجر و نور مجهز به سامانه‌هاي موشکي سطح به سطح، به يگان‌هاي نيروي دريايي ارتش ملحق مي‌شوند.

جديدترين «اژدر» نداجا رونمايي شد

با حضور سرلشکر عطاالله صالحي فرمانده کل ارتش جديدترين اژدر نيروي دريايي ارتش نصب شده بر روي بالگردهاي SH۳D رونمايي شد.امير دريادار عباس زميني فرمانده فني نيروي دريايي ارتش گفت: چهار پروژه بزرگ در خصوص تعميرات اساسي و الحاق اسکادران بالگردهاي ضدسطحي و ضدزيرسطحي و هواناو را در دستور کار داريم. همچنين 10 فروند شناور سطحي و پروازي به سامانه‌هاي موشکي کروز دريايي نور، قادر و نصر تجهيز شدند.زميني خاطرنشان کرد: موشک‌هاي نور قادر و نصر از جمله موشک‌هاي با برد قابل ملاحظه بوده و اهداف ساحلي و دريايي را با دقت و قدرت بالا قادر هستند.فرمانده فني نيروي دريايي ارتش عنوان کرد: سه فروند ناوهاي لجستيکي کلاس سيريک، سه فروند ناوهاي کلاس فتح و دو فروند ناوهاي کلاس شمس و يک فروند هواناو BH۷ هر يک با طي شش ماه زمان و صرف 13 هزار نفر ساعت کار مفيد تسليح شده‌اند.دريادار زميني گفت: ما تعميرات اصلي و الحاق دو فروند اسکادران بالگردهاي ضدسطحي و ضدزيرسطحي SH و AB و هواناو را در دستور کار داشتيم.وي خاطرنشان کرد: مأموريت اصلي بالگردهاي SH۳E ملقب به سلطان دريا براي انجام عمليات‌هاي ضد زيردريايي بوده و از قابليت حمل موشک و اژدر برخوردار است.

الحاق ناوچه هاي گشت دريايي به نيروي دريايي ارتش

اين ناوچه‌ها با توجه به حجم کوچکي که دارند از ديد رادارهاي دشمن پنهان هستند و قابليت موشکي را بالا مي‌برند.امير دريادار حبيب الله سياري در حاشيه مراسم الحاق شناورهاي سطحي و بالگردهاي رزمي در جمع خبرنگاران گفت: با الحاق يگانهاي سطحي و هوايي به ناوگان دريايي ارتش توان رزمي و عملياتي ارتش افزايش يافته است.وي عنوان کرد: با بهينه سازي و تجهيز ناوگان سطحي ارتش به موشک هاي با بردهاي مختلف توان رزمي در دريا در راستاي حفاظت از مرزهاي آبي ايران افزايش يافت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها