کد ورود به واتس‌اپ در ایران دریافت نمی‌شود/ تغییر تنظیمات ساعت موبایل، دلیل احتمالی این اختلال



برخی کاربران ایرانی واتس‌اپ طی روزهای اخیر اعلام کرده‌اند که پیامک کد ورود به واتس‌اپ را دریافت نمی‌کنند. این درحالی است که بررسی‌های «دیجیاتو» روی هر سه اپراتور نشان می‌دهد کد یادشده به‌راحتی دریافت می‌شود. به‌نظر می‌رسد تغییر دستی ساعت تلفن همراه و اختلال در عملکرد برخی فیلترشکن‌ها مانع از ارسال این کد شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، از روز چهارشنبه (۱۶ فروردین) بعضی کاربران اعلام کردند که پیامک کد ورود به واتس‌اپ را دریافت نمی‌کنند. بررسی‌های دیجیاتو در روزهای اخیر نشان می‌دهد کد واتس‌اپ بدون مشکل برای کاربران ایرانی روی هر سه اپراتور ارسال می‌شود. هیچ‌یک از اپراتورها نیز در گفتگو با دیجیاتو ایجاد محدودیتی روی پیامک واتس‌اپ را تایید نمی‌کنند.

بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که این اختلال، احتمالا به خاطر تغییرات دستی ساعت گوشی توسط بعضی کاربران است. ظاهرا عمده افرادی که با این مشکل مواجه شده‌اند، ساعت گوشی خود را از حالت تنظیم اتوماتیک خارج کرده‌اند تا بتوانند ساعت صحیح را ببینند. در آزمایشی که ما انجام دادیم، در این حالت پیامک کد واتس‌اپ دریافت نمی‌شود.

اگر تنظیمات ساعت موبایل خود را به حالت اتوماتیک برگردانید به احتمال بالایی این مشکل برای شما حل خواهد شد. در حال حاضر بیشتر کاربران گوشی‌های شیائومی همچنان با مشکل نمایش غلط ساعت روبه‌رو هستند.

برخی نیز مشکل یادشده را ناشی از استفاده از فیلترشکن می‌دانند. واتس‌اپ از اواخر شهریورماه سال 1401 در ایران فیلتر شده است و برای دسترسی به آن بایستی از فیلترشکن یا ابزارهای تغییر آی پی استفاده کرد.

 

به گزارش برخی سایت‌های خبری این موضوع می‌تواند گامی در جهت مسدودیت همیشگی واتس‌اپ در ایران باشد.

تجارت نیوز در این باره نوشت: سایت گجت نیوز در گزارشی اعلام کرد، مخابرات ایران امکان دریافت پیامک ورود برای کاربرانی که به هر دلیلی از واتساپ خارج شده و یا قصد نصب این پیام‌رسان بر گوشی تلفن جدید دارند را مسدود کرده است.

بر اساس گزارش سایت گجت‌نیوز کاربران هنگام ورود مجدد به واتساپ و درخواست دریافت کد تایید با پیام «ما نتوانستیم به شماره شما پیامک ارسال کنیم و لطفا شماره خود را بررسی و دوباره در ۱ ساعت بعد امتحان کنید» مواجه می‌شوند.

اپراتورهای تلفن همراه در ایران، سال ۹۸ این محدودیت‌ را بر پیامک‌های شرکت تلگرام نیز فعال کرده بودند که تلگرام تماس تلفنی جهت تایید را به گزینه‌های خود اضافه کرد.
شرکت متا به‌عنوان مالک واتساپ هنوز واکنش رسمی به این خبر نداشته و وزارت ارتباطات نیز این محدودیت جدید را رسما تایید نکرده است.
 

گفتنی است که پیش از سال جدید، عدم تغییر ساعت رسمی کشور این بیم را ایجاد کرده بود که مشکلات نرم‌افزاری گسترده‌ای رخ دهد؛ اما وزارت ارتباطات در پاسخ به پیگیری‌های دیجیاتو گفته بود که تمهیدات لازم صورت گرفته است.

بااین‌حال با فرارسیدن روزهای آغازین سال 1402، ساعت تلفن همراه جمع قابل‌توجهی از ایرانیان تغییر کرد و یک ساعت به جلو رفت.

رگولاتوری نیز در همین راستا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اکثر تولیدکنندگان گوشی نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده خود را منتشر کرده‌اند، اما برخی گوشی‌های تلفن همراه که تنظیمات آن‌ها توسط تولیدکننده به‌روز نشده است، با مشکل مواجه شده‌اند:

«لذا پیگیری لازم از سایر تولیدکنندگان گوشی که به عدم تغییر ساعت تابستانی در ایران توجه لازم را نداشته‌اند، درحال انجام است تا اقدام به حل این مشکل نمایند.»

با وجود وعده رگولاتوری و گذشت 20 روز از آغاز سال جدید، هنوز این مشکل برای موبایل بسیاری از ایرانی‌ها پابرجاست.

 

منابع: دیجیاتو، انتخاب، تجارت نیوز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها