هزار و ۳۱۱ تُن مواد غذایی با نظارت بهداشتی در کیش توزیع شد



 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد نوروزی این جزیره در جریان سفرهای عید نسبت به عرضه و توزیع یک هزار و ۳۱۱ تن مواد غذایی نظارت کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، یاسر معاصر با بیان اینکه این میزان مواد غذایی شامل ۳۸۸ تن مواد خام دامی شامل گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، ماهی و میگو و ۹۲۳ تن آرد است اظهار کرد: مواد خام دامی نظارت شده شامل حدود ۷۷ تن گوشت گرم و منجمد، ۲۰۵ تن مرغ گرم و یخ زده، ۱۸ تن کیلوگرم ماهی و میگو، ۸۸ تن تخم مرغ است.

وی اضافه کرد: اداره دامپزشکی کیش به عنوان یکی از اعضای کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد نوروزی کیش در مدت سفرهای نوروزی امسال از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال نظارت عالیه نسبت به روند توزیع این اقلام داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در این مدت ۹۶ مورد بازدید از تل و رستوران، ۳۹ بازدید از مراکز عرضه ماهی وسایراماکن دامی، ۱۱۱مورد بازدید از قصابی و ۶۹ بازدید از سردخانه انجام شده که در جریان ان ۸۴۹ کیلوگرم انواع گوشت ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ معدوم شده است.

 

 

وی همچنین با اشاره به اینکه نظارت اداره غله و تعزیرات آرد و نان بر روند تهیه و توزیع آرد از دیگر اقدامات این کمیته است یادآور شد: به منظور افزایش کیفی نان این اداره در ۲ بخش شامل ۴۳۲ تن آراد توزیعی در نانوایی های دولتی و ۴۹۱ تن آرد توزیعی در واحدهای سنتی و فانتزی نظارت داشته است.

گفت: طی این ۲۰ روز ۵۳۲ مورد بازید از ۳۰ واحد نانوایی جزیره انجام و در جریان ان به ۳۵ مورد شکایت رسیدگی شده و هم اکنون نیز با تلاش های انجام شده حدود ۹۰ تن آرد در انبارهای غله سازمان ذخیره شده است.

معاصر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش را از دیگر زیر مجموعه های این کمیته اعلام کرد و گفت: طی نوروز ۱۴۰۲ در این مرکز درمانی به ۳۵ هزار و ۳۰۱ ویزیت و خدمات سرپایی و به ۳۰ هزار هزار و ۵۱۲ نفر خدمات پاراکلینیکی ارایه شده است.

وی گفت: انجام ۴۰۸ ماموریت آمبولانس، خدمت به ۷۵ نفر مصدوم نزاع، ۱۱۴ نفر مصدوم تصادف، ۷۴۹ نفر در بخش بستری، اعزام سه بیمار به مراکز درمانی کشور و سه نفر سوانح دریایی از دیگر خدمات ارایه شده در این مدت است.

تعداد مسافران ورودی به این جزیره در نوروز ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ به نسبت مدت مشابه سال قبل خود حدود ۱۳ درصد رشد یافت.

در این مدت ۲۰۸ هزار و ۷۵۴ نفر مسافر وارد جزیره شده اند که بیشترین تعداد ورود گردشگران به کیش در روز چهارم فرودین سال جاری با ۲۷ هزار و ۳۳۸ نفر بوده است.

در این مدت آمار اقامت مسافران در هتل ها با ۱۳ درصد افزایش به ۶۵ هزار و ۳۳۵ نفر رسیده که ظرفیت هتل حسب اتاق ۹۶ درصد و براساس تخت ۹۳ درصد از سوی مسافران اشغال شده که هر ۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته است.

کمیته های زیر مجموعه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی کیش ۱۸ هزار و ۳۱ مورد بازدید از نحوه ارائه خدمات در بخش های مختلف انجام داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها