جوان قشمی در ساحل گوران غرق شد

چاله‌های بی‌رحم دریا جان گرفت  



4 نفر از اعضای یک خانواده اهل روستای گوران قشم در چاله‌های دریا گرفتار و غرق شدند. 3 نفر آن‌ها نجات یافتند و یک نفر نیز جان باخت. این خانم‌ها در میانگین  سنین 11 تا  29ساله ، برای شنا به ساحل گوران رفته بودند  که ناگهان  یکی از آن‌ها به نام زهرا 18 ساله  در دریا غرق شد. آن 3 نفر با دیدن زهرا ، وحشت‌زده و سراسیمه برای نجات وی خود را به دریا زدند ولی به علت عدم آشنایی به شنا در چاله‌های دریا گیر افتادند.

 

روز حادثه

عصر پنج‌شنبه گذشته  چهار خانم 29 ، 19 ، 18  و 11 ساله به ساحل روبروی منزلشان رفتند تا مانند اکثر اوقات در هوای گرم  آب‌تنی کنند ،آن روز دریا متلاطم بود، زهرا زودتر از آن‌ها به درون آب رفت دقایقی نگذشته بود که زیر پایش خالی شد و در چاله‌ای فرورفت ، او  با دست‌وپا زدن سعی کرد خود را نجات دهد اما بیشتر در عمق چاله فرومی‌رفت، همراهانش هراسان   خود را به او رسانند تا نجاتش دهند اما همگی در دریا گرفتار شدند، دقایق زیادی گذشت تا فریاد و کمک خواهی آن‌ها به گوش اهالی برسد . غرق‌شدگان پس از نجات برای درمان به درمانگاه و ازآنجا با آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند. جستجو برای یافتن خانم 18 ساله  ادامه داشت تا آنکه پیکر بی‌جان وی  کشف شد.

 

ترخیص

امید رضا اولاد حسینی  مسئول اورژانس 115 قشم در خصوص این حادثه گفت: ساعت 18 و 57 دقیقه یکم تیرماه جاری پیرو تماسی از  درمانگاه طبل، مبنی بر اعزام آمبولانس برای انتقال سه مصدوم غرق‌شدگی، بلافاصله 3 آمبولانس از پایگاه جاده‌ای  طبل، طولا و لافت به موقعیت اعلام‌شده اعزام شد. وی ادامه داد:  3 مصدوم این حادثه به دلیل ورود آب به ریه، دچار کاهش سطح اکسیژن خون شده‌اند و با آمبولانس به پیامبر اعظم(ص)  قشم منتقل شدند. اولاد حسینی از ترخیص دو بیمار 29 و 18 ساله پس از بهبودی از بیمارستان خبر داد و افزود: دختر 11 ساله نیز  که در" آی سی یو" بستری بود پس از بهبودی وضعیت عمومی به بخش منتقل شد. وی بیان داشت :آن نقطه از دریا ، محل توقف لنج ها است به همین علت گودالی ایجاد می‌شود که ساحل‌نشینان باید  هنگام رفتن به دریا هشیار باشند .

 

غرق‌شدگی 4 نفر

گفتنی است: از اول سال جاری تاکنون 4 نفر در قشم غرق‌شده‌اند . در ساعت 6 عصر 29 خرداد سال جاری نیز پسر 12 ساله‌ای که همراه با برادرش  در ساحل شمالی دریاچه هامون مشغول آب‌تنی بود دریا غرق  و فوت شد. برادرش توسط حاضران در محل نجات یافت. شرایط نامساعد جوی و دریایی، ناآشنایی به موقعیت ساحلی و عمق آب باعث غرق‌شدگی قشموندان و گردشگران می‌شود. ضرورت استقرار گروه‌های نجات‌غریق و گشت‌های امداد و نجات دریایی از سوی سازمان‌های ذیصلاح در سواحل قشم برای کاهش حوادث غرق‌شدگی تأکید می‌شود.با فرارسیدن فصل گرما هرسال شمار زیادی از هم‌وطنان از سراسر کشور برای گردشگری باهدف شنا و داشتن اوقات مفرح در کنار سواحل زیبای قشم سفر می‌کنند و تن به امواج دریا سپردندکه برخی آن‌ها در بازگشت به خانه خاطره خوشی به همراه ندارند. کاش مسئولان به‌طورجدی تدابیر و تمهیدات لازم را برای پیشگیری از بروز این سوانح اتخاذ کنند تا دیگر شاهد غرق شدن مسافران تابستانی و یا شهروندان بومی در دریا نباشیم .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها