مرکز دوست‌داران محیط زیست در قطر برای کشف حیات وحش سفر میدانی انجام می دهد



مرکز دوست‌داران محیط زیست در قطر برای کشف حیات وحش سفر میدانی انجام می دهد
  نگاهی به گلف تایمز:
مرکز دوستان محیط زیست در وزارت ورزش و جوانان سفری به منطقه الریان تحت الحمایه علی الحنزاب را با موضوع کاوش در حیات وحش ترتیب داده است.
 تعدادی از جوانان و دوستداران محیط زیست و حیات وحش قطر در این سفر میدانی به عنوان بخشی از برنامه تابستانی این مرکز در ماه ژوئیه شرکت کردند. این سفر شامل سخنرانی دکتر محمد الواوی، کارشناس محیط زیست در مرکز، و بازدید از بخش‌های مختلف بود. از آن‌جایی که شرکت کنندگان با انواع گیاهان وحشی در حال انقراض و اهمیت آن‌ها و راه‌های بهره‌مندی از آن‌ها چه گیاهان دارویی و چه گیاهان معطر آشنا شدند. 
علی الحنزاب، یکی از پیشگامان محیط زیست قطر و صاحب منطقه حفاظتی، گفت که هدف این سفر ایجاد نسل جدیدی از جوانان است که به محیط زیست محلی اهمیت می دهند و دوست دارند اجزای مختلف محیط زیست وحشی قطر را کشف کنند. وی گفت که این امر موجب تداوم نسل‌های جدید می شود که از سطح آگاهی بالایی نسبت به حفاظت از اجزای جانوری و گیاهی محیط زیست محلی برخوردار هستند. 
   
وزیر امور خارجه عربستان و آمریکا در  تماسی تلفنی درباره روابط‌شان گفت و گو کردند
 نگاهی به عرب نیوز:
شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه جمعه با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تماس تلفنی داشت. در این تماس، جنبه‌های تحکیم و تقویت روابط پادشاهی سعودی و ایالات متحده در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. 
دو وزیر همچنین درباره تحولات منطقه ای و بین المللی و طیفی از مسائل دوجانبه گفت و گو کردند. وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد:نمایندگان دو کشو بر تعهد مشترک کشورهای‌شان برای پایان دادن به درگیری ویرانگر در 
سودان و رفع نیازهای فوری بشردوستانه مردم سودان تاکید کردند.
   
امارات و فرانسه همکاری‌های اقتصادی رو به رشد را بررسی می کنند
 نگاهی به خلیج تایمز:
عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد، و اولیویه بشت، وزیر مسئول تجارت خارجی، جذابیت و اتباع فرانسوی در خارج از کشور، چشم انداز رشد مبادلات تجاری دوجانبه و پیش‌برد سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه‌های مختلف را بررسی کرده‌اند.
این در حالی است که دو وزیر روز پنجشنبه در ابوظبی با حضور نیکلاس نیمچینو، سفیر فرانسه در امارات و تعدادی از مقامات دولت فرانسه که هم اکنون از امارات بازدید می کنند، دیدار کردند.
در این دیدار راه‌های توسعه تجارت دوجانبه و تحریک مبادلات سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های نوآورانه، اقتصاد دایره‌ای، گردشگری، فناوری، کسب‌وکارهای خانوادگی، انرژی‌های تجدیدپذیر و کشاورزی در مرحله بعدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. چشم انداز تسریع مشارکت و همکاری اقتصادی موجود بین امارات و فرانسه در این دیدار برجسته شد.
روابط امارات متحده عربی و فرانسه با مشارکت استراتژیک قوی و پایدار در همه زمینه‌ها متمایز است و از حمایت و چشم‌انداز آینده‌نگر رهبری دو کشور برخوردار است، به ویژه با توجه به دیدارهای رسمی سطح بالا که اخیراً بین دو کشور مبادله شده است. به ویژه سفر شیخ محمد بن زاید آل نهیان به فرانسه در ماه مه گذشته، که نشانه روشنی از تمایل دو کشور برای تقویت روابط دوجانبه خود در جبهه‌های مختلف است.
  
امیر قطر به رئیس جمهور فرانسه  تبریک گفت
  نگاهی به گلف تایمز:
امیر قطر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و معاون ایشان شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی با ارسال پیام‌هایی به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه سالگرد روز ملی کشورش را تبریک گفتند. نخست وزیر و وزیر امور خارجه اقطر، شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، نیز پیام تبریک مشابهی را به نخست وزیر الیزابت بورن ارسال کرد.

  

 صبح ساحل//عدنان نگاری

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها