از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه؛

کاهش ۴۴ درصدی سوانح دریایی؛ ۳۷۶ دریانورد در آب‌های هرمزگان نجات یافتند



معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از کاهش ۴۴ درصدی میزان سوانح دریایی از ابتدای سال جاری تا نیمه تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «اسماعیل مکی‌زاده»، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز دوشنبه گفت: با انجام ۴۸ عملیات جستجو و نجات دریایی از ابتدای امسال تا نیمه تیرماه جاری، ۳۷۶ دریانورد در آب‌های این استان از شرایط اضطرار خارج شدند.

وی با اشاره به نجات ۳۷۶ دریانورد توسط تیم‌های امداد و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی افزود: تعداد نجات یافتگان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در این مدت نیز تعداد عملیات‌های مربوط به نقص فنی شناورها با نظارت واحد کنترل بازرسی و ثبت شناورها پیگیری شد، از کاهش ۴۴ درصدی میزان سوانح دریایی نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل خبر داد.

به گفته مکی‌زاده؛ با کاهش میزان سوانح دریایی خدمات پزشکی نیز در این مدت زمان ۴٨ درصد کاهش پیدا کرد.

گفتنی است؛ در گستره آبی استان هرمزگان علاوه بر هشت فروند شناور ناجی ۳۶ ایستگاه همیار ناجی (دریانوردان بومی و با شناورهای صیادی و تجار منطقه) به صورت شبانه‌روزی در حوزه جستجو و نجات دریایی فعالیت می‌کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها