صدور دو هشدار سطح زرد وزش باد شدید و باران برای هرمزگان و شهرهای دیگر کشور



کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح زرد برای وزش باد شدید و بارش باران در برخی شهر‌های کشور صادر شده است.

به گزارش صبح ساحل، «کبری رفیعی»، کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح زرد برای فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی از امروز  تا روز شنبه صادر شده است که در این جریان شاهد رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گردوخاک خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی، در استان های خراسان شمالی، زنجان، شمال کردستان، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات استان‌های مازندران، قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان درگیر این سامانه بارشی خواهند بود و در این شرایط احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال وجود دارد.

رفیعی ادامه داد: هشدار سطح زرد دیگری در خصوص افزایش وزش باد شدید همراه با گردوخاک صادر شده است که استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، هرمزگان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، اصفهان و سمنان درگیر این سامانه گردوخاک خواهند بود.

کارشناس هواشناسی افزود: این شرایط در مناطق مستعد زمینه ساز خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا (احتمال رخداد توفان شن در شرق کشور)، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گفت: توصیه می شود از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان اجتناب کنند. همچنین از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی پرهیز شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها