مواج شدن دریا در محدوده هرمزگان؛ شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند



رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: با توجه به افزایش باد جنوب شرقی و مواج شدن دریا در مناطق دریایی استان هرمزگان امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد در مناطق یادشده خودداری کنند.

به گزارش صبح ساحل، «محمد کاملی دیرستانی»، رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم گفت: در هفته جاری با تداوم جریانات فصلی در استان، ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در روز جاری، در غالب نقاط استان ابرناکی و گذر ابر، در جزایر و سواحل مه رقیق صبحگاهی، در طول روز غبار محلی و ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: کماکان پدیده شاخص مناطق دریایی، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج بودن دریا خواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۸۰ سانتی متر خواهد رسید و سبب اختلال در رفت و آمدهای دریایی خواهد شد و فردا، یکشنبه یکم مرداد ماه سرعت باد به ویژه در تنگه هرمز قابل ملاحظه خواهد بود.

وی گفت: امروز در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود. توصیه می شود از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی اجتناب شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها