آبادان و امیدیه در صدر گرم‌ترین شهرهای جهان



مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه هشت شهر استان روز گذشته دمای بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد را تجربه کردند گفت: آبادان و امیدیه با ثبت دمای بالای ۵۱ درجه گرمترین شهرهای جهان شدند.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایمنا، محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: دمای هوای شهر امیدیه 51.8، شوش 50.5، آبادان 51.3، بستان 51.2، اهواز 50.2، دزفول 50.8، رامهرمز 50.2 و ماهشهر 50.2 درجه سانتیگراد بوده است.

وی با بیان اینکه موج شدید گرما تا امروز در استان پایدار است و تا 2 هفته آینده شاهد ورود موج گرما با این شدت به خوزستان نخواهیم بود، افزود: از فرد‌ا دمای هوای اغلب مناطق استان ‌‌بین 40 تا 45 درجه سانتیگراد خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه دمای هوای استان از روز شنبه هفته آینده بین 2 تا سه درجه کاهش می‌یابد، تصریح کرد: ‌دمای هوای 49 درجه سانتیگراد و بالاتر در مناطق غربی، جنوبی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان تا پایان وقت امروز مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه از امروز تا روز شنبه هفته آینده شاهد وزش باد در قسمت‌های جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهیم بود و شمال خلیج فارس نیز تا اواخر روز شنبه هفته آینده مواج است، گفت: در شبانه روز گذشته امیدیه با 51.8 و ایذه با 23.2 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین وخنک‌ترین نقاط استان گزارش شدند.

وی ادامه داد: همچنین در 24 ساعت گذشته حداکثر دمای هوای اهواز به 50.2 وحداقل به 31.8 درجه سانتیگراد رسیده است.

 

بر طبق گفته مدیرکل هواشناسی استان خوزستان روز گذشته هشت شهر خوزستان دمای بالای 50 درجه را تجربه کردند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها