دمای خوزستان به بالای ۵۰ درجه می‌رسد



مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: وقوع دمای ۵۰ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان طی امروز چهارشنبه تا آخر هفته پیش‌بینی می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد سبزه زاری در این خصوص بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شوش با ۴۸.۶ و ایذه با ۲۳.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداقل دمای اهواز ۳۱.۳ و حداکثر ۴۶.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی افزود: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اواسط وقت امروز جریانات جنوبی و مرطوب، سبب افزایش رطوبت و مه رقیق در مناطق ساحلی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی خواهد شد.

سبزه زاری ادامه داد: امروز نیز با توجه به انباشت رطوبت و ضرایب بالای ناپایداری، رشد ابرهای همرفتی و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و تندبادهای لحظه ای در برخی نقاط استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی قابل انتظار است و طی روزهای پنجشنبه و جمعه وزش باد در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی، متوسط گاهی شدید پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از مناطق شمالی از روز چهارشنبه تا پنجشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها