سلطان النیادی فضانورد اماراتی روز شنبه به زمین بازمی گردد


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
سلطان النیادی فضانورد اماراتی عصر شنبه از ایستگاه فضایی بین المللی بازگشت خود را به زمین آغاز می‌کند. مرکز فضایی امارات روز جمعه به وقت امارات تایید کرد. النیادی، اولین فضانورد عرب که در یک ماموریت فضایی طولانی مدت مستقر شد و اولین نفری بود که یک راهپیمایی فضایی را به پایان رساند، پس از گذراندن شش ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی به خانه سفر خواهد کرد. فضانورد اماراتی به همراه فضانوردان ناسا استفان بوون و وودی هوبرگ و فضانورد روسکوسموس آندری فدیایف در 2 مارس با فضاپیمای SpaceX Crew-6 ناسا از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به پرواز درآمدند.
النیادی که بیش از ۲۰۰ آزمایش را در هنگام حضور در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام داد، با کپسول SpaceX Dragon که از ایستگاه فضایی باز می‌شود، برمی‌گردد، سپس دچار سوختگی در مدار، ورود مجدد به جو زمین و سقوط می‌شود. سفر او به صورت زنده از طریق وب سایت ناسا و در وب سایت مرکز فضایی محمد بن راشد (MBRSC) پخش خواهد شد. النیادی در ایکس که قبلا توییتر بود، پیامی درباره پیوندی که با دیگر خدمه خود در طول مدت حضورش در ایستگاه فضایی بین‌المللی ایجاد کرده بود، منتشر کرد.
ما مأموریت را به عنوان خدمه شروع کردیم، اما اکنون برادر هستیم. طی شش ماه گذشته، خانواده جدیدی پیدا کردم که با آن‌ها تخصص، سنت‌ها و فرهنگ‌ها را به اشتراک گذاشتم و لحظات زیبا و چالش برانگیزی را تجربه کردیم و در عین حال لحظات فراموش نشدنی را با هم خلق کردیم.
النیادی در بدو ورود، چندین روز تحت آزمایش‌های پزشکی، ارزیابی و بررسی ماموریت در ایالات متحده قرار خواهد گرفت.
استارت‌آپ‌های MENA با جمع‌آوری ۷۶ میلیون دلاری در ماه اوت به رشد خود ادامه می‌دهند
 نگاهی به عرب نیوز
استارت‌آپ‌ها در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا همچنان علاقه‌مند سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کنند و نشان می‌دهند که حیات پایدار در فعالیت‌های کارآفرینی است. در آگوست ۲۰۲۳، استارت‌آپ‌های MENA بیش از ۷۶ میلیون دلار از طریق ۱۸ معامله جمع‌آوری کردند که در مقایسه با منطقه خاورمیانه، آفریقا و پاکستان که در همان دوره ۱۳۹ میلیون دلار در ۴۶ معامله جمع‌آوری کردند، طبق شرکت تحقیقاتی داده‌های مخاطره‌آمیز MAGNiTT. شایان ذکر است، منطقه MENA دو خروجی از سه خروجی ثبت شده در خاورمیانه، آفریقا و پاکستان در ماه اوت را به خود اختصاص داده است که نقش رو به رشد آن را در اکوسیستم جهانی استارتاپ برجسته می کند.
با این حال، این ارقام امیدوارکننده به دنبال نیمه اول چالش برانگیز سال ۲۰۲۳ است. در شش ماه ابتدایی، این منطقه ۱.۱ میلیارد دلار سرمایه در ۱۹۳ معامله جذب کرد که نشان دهنده کاهش ۴۱ درصدی نسبت به سال گذشته است. با این وجود، این کاهش به طور قابل توجهی بهتر از متوسط کاهش بودجه جهانی ۵۲ درصدی است. در حالی که معاملات ۴۹ درصد کاهش یافت، در مقایسه با کاهش ۲۵ درصدی معاملات بین‌المللی، کاهش شدیدتری داشت.
 این گزارش همچنین به بررسی عملکرد بخش‌ها می‌پردازد و نشان می‌دهد که علیرغم کاهش 51 درصدی سال به سال در تعداد معاملات، فین‌تک همچنان به تسلط خود ادامه می‌دهد. تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی به دنبال این روند، با سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در Nana و Floward عربستان سعودی که ۸۰ درصد از کل بودجه این بخش را در نیمه اول سال تشکیل می‌داد، تقویت شد. در مقابل، بخش حمل‌ونقل و لجستیک با چالش‌های مهمی مواجه شد که بودجه تقریباً ۹۰ درصد کاهش یافت و تعداد معاملات در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۲۲ به نصف کاهش یافت.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها