بدو تولد تا یک ماهگی زمان طلایی غربالگری شنوایی نوزاد خود را از دست ندهید


نویسنده: سامیه طهورنیان

در راستای برنامه های پیشگیری از معلولیتهای بهزیستی هرمزگان اجرای برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله به هنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران بهزیستی گامی موثر در پیشگیری از معلولیت ناشنوایی است.
 

      

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در خصوص توضیحات تکمیلی این خبر بیان داشت: برنامه غربالگری تشخیص و مداخله به هنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران به‌منظور کشف نقایص شنیداری و انجام مداخله زودهنگام طراحی‌شده و مشتمل بر سه بخش غربال – تشخیص و مداخله است که مرحله غربال آن زیر یک‌ماهگی، تشخیص زیر 3 ماهگی و مداخله و درمان زیر 6 ماهگی صورت می‌پذیرد.
سامیه جهانشاهی افزود: این برنامه قصد دارد تا نوزادان و شیرخواران را تحت غربالگری و در صورت لزوم تشخیص قرار دهد به‌گونه‌ای که شیرخواران نیازمند به خدمات درمانی و توان‌بخشی تا زیر ۱شش‌ماهگی از این خدمات بهره‌مند گردد

وی عنوان کرد: در استان هرمزگان برنامه غربالگری شنوایی از اوایل سال 1384 در اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس با یک دستگاه غربالگری آغاز گردیده و در حال حاضر 30 پایگاه ثابت و سیار در شهرستان‌ها مشغول به ارائه خدمات غربالگری هستند.
غربالگری در قالب دو تست OAE و AABR توسط ادیولوژیست ها و غربالگران آموزش دیده بوسیله دستگاه های غربالگری و به صورت مستمر در طول سال در حال انجام می باشد .
در سالجاری تاکنون بیش از ۹۵ درصد موالید استان تحت پوشش برنامه غربال شنوایی قرار گرفته اند .
وی از خانواده ها خواست با مراجعه به مراکز غربالگری مستقر در زایشگاهها و مراکز تحت نظارت بهزیستی نوزادان خود را در بدو تولد و حداکثر تا یک ماهگی مورد غربال شنوایی قرار دهند تا از بروز معلولیت شنوایی جلوگیری نمایند .


در ادامه آدرس مراکز غربالگری شنوایی نوزادان استان هرمزگان سال 1402 درج شده است.

آدرس مراکز غربالگری شنوایی نوزادان استان هرمزگان سال 1402

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها