4 برابري آلودگي ميکروبي سواحل بندرعباس



صبح ساحل، حوادث - مدير کل حفاظت محيط زيست هرمزگان  گفت: آلودگي ميکروبي سواحل بندرعباس 4 برابر از حد استاندارد است . مجيد وفادار که به مناسبت هفته محيط زيست در جمع خبرنگاران سخن مي گفت افزود: 652 مورد پايش نمونه برداري از نقاط مختلف دريا  با هفت ايستگاه پايش در استان انجام شده که 132 مورد آلودگي سواحل  مربوط به بندرعباس بوده است.وي تعداد آناليز انجام شده در منابع  آب و خاک را در سال گذشته چهار هزارو 236 مورد دانست .وفادار اين هفت ايستگاه را در خواجه عطا، پارک دولت، سورو، هتل هما، اسکله حقاني، خورهاي شيلات و گورسوزان عنوان کرد و ادامه داد:طبق پايش صورت گرفته در سال گذشته و اوايل سال جاري، آلودگي ميکروبي که وارد دريا شده است هزارو 600 مورد تشخيص داده شد که 4 برابر از حد مجاز است.اين مقام مسوول  با اشاره به اينکه  حد استاندارد آلودگي ميکروبي 400 سلول در 100 ميلي ليتر است،افزود: در نتايج پايش ها مشخص شده که در مناطق شيلات، گورسوزان و ورود تصفيه خانه فاضلاب شهر بندرعباس تراکم ميکروبي بالاي يکهزارو 600 است.وي اظهار داشت: اين آلودگي ها اثرات منفي زيادي برروي  آبزيان و انسانها بجا مي گذارد که بيماري هاي پوستي، گوارشي مانند هپاتيت A و چشمي از جمله اين عوارض هاست.وفادار تعداد پايش رودخانه ها را  12 مورد، آلودگي خاکي 414 مورد، پايش فلزات سنگين هزارو 643 مورد، و پايش آلودگي نفتي 23 مورد  اعلام کرد. وي به 580 مورد پايش  صنايع اشاره کرد که پساب صنايع 163 مورد،  آلودگي هوا 96 مورد و آلودگي صوتي 106 مورد بوده است.

صنايع آلاينده هرمزگان// مدير کل حفاظت محيط زيست هرمزگان  گفت: 38 واحد صنايع ايجاد کننده آلودگي اخطار دريافت کردند که 13 واحد مورد رفع شده و 9 مورد در فهرست صنايع آلاينده  قرار گرفتند. وفادار  در مورد اخطارهاي آلودگي پساب به صنايع و سازمانهاي متخلف گفت که طي سال گذشته 16 اخطار به دليل پساب به شرکت آب و فاضلاب شهري و کشتارگاه هاي استان داده شده است.وي به 12  صنايع آلاينده استان هرمزگان  در سال گذشته اشاره کرد و افزود: اين صنايع براي جريمه به اداره کل دارايي معرفي شدند.

جريمه  10 ميلياردي // مدير کل حفاظت محيط زيست هرمزگان از صدور جريمه  10 ميليارد ريالي  در سال گذشته به  ايجاد کننده هاي آلاينده خبر داد که  350 ميليون تومان آن وصول شده است و  اکثر جريمه ها به علت آلودگي نفتي بوده است. 

توليد هزار و 300 تن زباله در هرمزگان//

مدير کل حفاظت محيط زيست هرمزگان  با اشاره به توليد 3 و نيم ميليون تن زباله  روزانه در جهان گفت: در ايران 50 هزار تن  زباله توليد مي شود که سهم استان هرمزگان در اين آمار، هزارو 300 تن است.  وفادار ادامه داد:ميزان  استفاده از پلاستيک در کشور،  177 هزار تن در سال و 500 تن در روز است که طبق آمار، ايران از نظر بالا بودن مصرف ظروف پلاستيکي  در صدر جدول جهان قرار دارد.وي با بيان اينکه  11 درصد پسماندهاي شهري ، پلاستيک هستند و  اکثرا از مواد نفتي توليد مي شود  . عمري بيش از 300 سال در محيط دارا هستند تصريح کرد:  در پي گيري هاي مستمر و جلسات متمادي با اصناف، مقرر شد از پلاستيک هاي زود بازيافت استفاده شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها