جدید به قدیم
در هفته اول دی ماه، آنفلوآنزا با ۲۱.۵ درصد در صدر عفونتهای تنفسی در گردش کشور قرار دارد.
مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت بیماریهای تنفسی حاد در هفته آخر آذر اعلام کرد که بیماران سرپایی و بستری مبتلا به آنفلوآنزا، کاهش یافته است اما در عین حال هوای سرد و دورهمیهای شب یلدا ممکن است بر روند بیماری تاثیر بگذارد.
با افزایش بیماریهای فصلی و کاهش مراجعه داوطلبان اهدای خون، ذخایر خونی استان هرمزگان کاهش یافته است. ایمان زارعی مدیر کل انتقال خون ضمن تشکر از مردم نوعدوست هرمزگان از شهروندان واجد شرایط درخواست کرد برای کمک به بیماران نیازمند، به مراکز انتقال خون در بندرعباس، بندرلنگه، قشم و میناب مراجعه کنند.
همراهسرای خیرساز بیمارستان امام علی (ع) رودان با هدف ارائه خدمات رفاهی و اقامتی رایگان به همراهان بیماران، بهویژه خانوادههای ارجاعی از روستاهای دورافتاده، امروز به بهرهبرداری رسید.
هرمزگان دوباره شلوغ شد. هجوم مسافران که از آخرین روزهای هفته گذشته آغاز شد و تا دیروز ادامه داشت و بهطور حتم تا پایان این هفته نیز ادامه خواهد داشت همه مردم و مسئولان استان هرمزگان را نگران کرد. در شرایطی که استان هرمزگان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارد. گزارشهای جدید نشاندهنده کاهش استفاده از ماسک، رعایت فاصلهگذاری و پروتکلهای بهداشتی در این استان است.
آمار مرگومیر ناشی از بیماری کرونا این روزها روندی نزولی دارد. رنگ قرمز شهرها یکییکی از نقشه کشور محو میشود و جایشان را رنگهای زرد و نارنجی میگیرد.