جدید به قدیم
با آغاز فصل تابستان و افزایش دمای هوا در جنوب کشور، شهروندان هرمزگانی این روزها با یکی از جدیترین مشکلات روزمره خود مواجه هستند؛ صفهای طولانی دریافت بنزین که از ساعات ابتدایی بامداد آغاز میشود و گاه تا سه یا چهار ساعت به طول میانجامد. در بسیاری از شهرهای استان، رانندگان از ساعتهای اولیه صبح برای دریافت سوخت در مقابل جایگاهها صف میکشند تا پیش از آغاز ساعت اداری و فعالیت روزانه بتوانند بنزین مورد نیاز خود را تأمین کنند. وضعیتی که به گفته شهروندان، زندگی روزمره مردم را با اختلال جدی مواجه کرده است.
در «حواشی هفته»، به مرور اخبار و حاشیههایی که در هفته جاری پربازدید شده و مورد توجه کاربران شبکههای اجتماعی قرار گرفتهاست، میپردازیم.
رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور دستورات ویژه قضایی برای برخورد با مدیران و افرادی که زمینه قاچاق، اخلال در نظام اقتصادی و رسوب کالا را فراهم میکنند، خبر داد و گفت: بر این اساس علاوه بر تشکیل پروندههای جدید، پروندههای سابق نیز مجدداً و با دقت بازبینی خواهند شد.
دادستان شهرستان بندرلنگه از کشف محل دپو هزاران لیتر سوخت قاچاق در بندر چیروئیه از توابع این شهرستان خبر داد.
رای قطعی ۱۰ پرونده مرتبط با قاچاق و جرایم مالی در دادگستری استان هرمزگان در راستای الزام قانونی موضوع ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی منتشر شد.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان از اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و برخورد قاطع با خودروهای شوتی سوخت بر با توقیف ۶۰ دستگاه خودرو فعال در قاچاق سوخت خبر داد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان جزئیات توقیف یک فروند نفتکش خارجی حامل ۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق در آبهای خلیج فارس را تشریح کرد.
رئیس دادسرای نظامی ناحیه شرق هرمزگان با تأکید بر تشدید نظارتها، از لزوم کنترل دقیق خودروهای حامل سوخت و توقیف فوری متخلفان خبر داد.