11

مهر

1403


سیاسی

13 اردیبهشت 1391 08:50 0 کامنت

صبح ساحل، سیاسی _ استاندار هرمزگان گفت:طرح تبدیل ابوموسی به منطقه نمونه گردشگری که از مصوبات دور چهارم سفر هیت دولت به استان بود ابلاغ مصوبه شد و همه دستگاه ها با محوریت سازمان میراث فرهنگی این فرصت بی نظیر را عملیاتی کنند.  

ابراهیم عزیری در دومین نشست شورای اداری که درشهرتسان ابوموسی برگزار شد برای اجرایی شدن مصوبات سفرهیات دولت دراستان به ویژه در شهرستان ابوموسی تاکید کرد و افزود:به زودی مصوبات جمع بندی و به مدیران ابلاغ می شود. وی اضافه کرد: پیگیری مصوبات سفرهییت دولت و پروژه های مهر ماندگار مهمترین انتظار است.مقام عالی دولت دراستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری  و نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی از تشکیل کارگروه تولید ملی وحمایت ازکاروسرمایه ایرانی خبرداد و گفت: این کارگروه موانع ومشکلات اجرایی شدن این مهم را برعهده خواهد داشت و تا بتوانیم در راستای فرمایشات مقام معظم گام برداریم بخش های مختلف حتی تولیدات فرهنگی را نیز شامل می شود.عزیزی ادامه داد: هرمزگان نخستین استانی است که مصوبه واگذاری زمین جهت اشتغال در آن اجرایی می شودوکارگروه اقدامات اولیه را برای  واگذاری زمین به افراد مستحق، ثبت نام وتایید شده انجام تا با حضور وزیر به مردم واگذار شود.

 کوتاهی مدیران را نمی بخشم

استاندار هرمزگان که درنشست شورای اداری محور سخنانش بر توسعه وپیگیری مصوبات سفر درشهرستان ابوموسی قلمداد شد در این خصوص از راه اندازی ستاد معین ابوموسی خبرداد وبیان داشت: ستاد معین با ترکیبی از مدیران استان و شهرستان ها فعالیت خود را آغاز ودر بستری روان و آسانتر توسعه زیرساخت‌های ابوموسی را پیگیری وبا سرعت روند عمران و آبادانی جزیره با جدیت اقدام می کنند و مدیرکل به طورمستقیم وارد پیگیری ها می شود. عزیزی تاکید کرد: همه دستگاه ها اقدامات خود را در راستای جزایر باسرعت انجام و پیگیری لازم را انجام می دهند.

اجرای سند توسعه ابوموسی

استاندار  اجرای سند توسعه ابوموسی را فرصت خوبی برای مدیران دانست و افزود: محدودیت ها وموانع در جدیدترین مصوبه دولت برداشته شد و این سند باید در ستاد معین مورد پیگیری جدی قرار بگیرد.عزیزی تاکید کرد: همه مدیران از ظرفیت نگاه ملی بر ابوموسی و جزایر جهت توسعه این جزایر بهره ببرند و وزرا دولت دراین زمینه آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده‌اند بنابراین کوتاهی مدیران را دراین زمینه نمی‌بخشم.به گفته وی وام مسکن درابوموسی 45 میلیون مصوب  و به زنان وجوانان نیز در سفر دور چهارم توجه خاصی شده است. استاندار خطاب  به فرمانداران هم گفت:فرمانداران از میزان پیشرفت مصوبات به طور منظم گزارش ارایه دهند ومدیران نیز حق ندارند دراین زمینه ذره ای کوتاهی کنند. عزیزی اولویت ویژه نخست برای اجرای مصوبات را ابوموسی عنوان کردوگفت: تقویت و توسعه زیر ساخت‌های ابوموسی ضروری و نباید کم توجهی کند. وی در پایان بر پیگیری نامه های مردمی و دسته بندی تا وصول جواب وتامین خواسته های منطقی مردم تاکید کرد. دومین نشست شورای اداری استان پس از برگزاری جشنواره خلیج فارس در جزیره ابوموسی با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی، برخی معاونین، فرمانداران، نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی، شهرداران و سایر مقامات عالی استان برگزار شد و قرار است سومین نشست نیز دراین شهرستان برگزار شود.

دیدگاه ها (0)
img