بندرعباسی‌ها برای «مجید سالاری» سنگ تمام گذاشتند؛

طنین نوای «مجدک» در خانه


نویسنده: معصومه نعمتی

اولین کنسرت مستقل «مجید سالاری» خواننده هرمزگانی با نام هنری «مجدک» با همراهی و استقبال بی‌سابقه همشهریان طی دو شب در چهار سانس برگزار شد. بلیط فروشی روز چهارشنبه ۳ آبان ماه در یک سانس آغاز شد و طی یک ساعت تمام بلیط‌ها به فروش رفت. این استقبال موجب شد کنسرت در سه سانس دیگر تمدید شود. پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ آبان ماه در سانس‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰، مجید سالاری برای همشهریان خود هنرنمایی کرد. حضور پرشور بندرعباسی‌ها، تشویق‌های پیوسته و همخوانی «مجید دوست داریم»، سالاری و گروهش را به وجد آورده بود. کمتر کسی این میزان استقبال را در بندرعباس پیش‌بینی می‌کرد. اتمسفر تالار آوینی در یک ساعت و نیم اجرای مجید سالاری، گواه این بود که بندرعباسی‌ها برای او سنگ تمام گذاشتند. سالاری نیز ضمن اعتراف به این موضوع از حضور همشهریان تشکر کرد و با اجرایی پرانرژی و هم‌آهنگ لحظات خاطره‌انگیزی را برای حاضرین رقم زد. او روز پنجشنبه در سانس دوم اجرا که با حضور خانواده‌اش همراه بود، گفت: «خستگی و سختی که در این مدت متحمل شدم، با این حضور و حمایت انرژی‌بخش از بین رفت، ممنونم».
  
 از اجرای دوره‌گرد تا تِرک‌های خاطره‌انگیز
آلبوم «دوره‌گرد» مجدک در ۱۲ قطعه تیرماه امسال رونمایی شد. قطعه‌ی «دوره گرد»، اولین قطعه انتخابی سالاری برای آغاز کنسرت بود. اکثر تِرک‌های اجرایی او از این آلبوم برگزیده شده بود. قطعه «همه فصلن»، «دیریا بودن موج»، «بارُن»، «تَرک دیار» از آلبوم دوره‌گرد استقبال و همخوانی گسترده حاضرین را به دنبال داشت. تِرَک «عشق همین بود»، «بوی گل» و «ولِ مینابی» نیز از دیگر قطعات اجرایی بود که برخی از حاضرین با آن همراهی کردند. قسمت پایانی کنسرت به اجرای آثار نوستالژی و قدیمی سالاری اختصاص داشت که اجرای «دورن مره» و «شمع و شب» یکی از پرهیجان‌ترین بخش‌های کنسرت او بود و مخاطبان با انرژی و هیجان بسیار این قطعه را همخوانی کردند. انتخاب هوشمندانه مجدک برای قطعه آخر احساسات خیلی از حاضرین را درگیر کرد. قطعه قدیمی «خاطره» که ترانه آن از آثار «ابراهیم منصفی» دیگر هنرمند ماندگار هرمزگانی است، پایانی متفاوت را رقم زد. از ابتدای شروع کنسرت بسیاری ازحاضرین اجرای این قطعه را درخواست کرده بودند و به خوبی با آن همخوانی کردند.
  
 مجدُک در آغوش مادر
در میانه اجرا مادرِ مجید سالاری با حضور در کنار استیج و در آغوش گرفتن پسرش لحظه‌ای احساسی را برای مجدک و حاضرین رقم زد. این اتفاق با تشویق‌های پرشور مخاطبان همراه بود. بغض و اشک، اجرای بعدی سالاری را با مکثی کوتاه مواجه کرد. کنسرت سالاری یکی از متفاوت‌ترین اجراهای چند وقت اخیر در بندرعباس بود که شاید نشان از تغییر نگرش یک نسل به سمت حمایت از هنرمند بومی است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها