ایستگاه‌های زلزله‌نگاری هرمزگان به موسسه ژیوفیزیک تهران متصل می‌شوند/ سه ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کیش، قشم حاجی آباد راه‌اندازی می‌شود



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به زلزله خیز بودن استان گفت: ایستگاه‌های زلزله نگاری فعال کنونی استان در شهرهای جاسک، گنو و قلعه قاضی بندرعباس به مراکز محلی و ملی لزره نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران متصل خواهند شد.

به گزارش صبح ساحل، «مهرداد حسن زاده»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان عصر جمعه در بازدید از مناطق استان به منظور مکان‌یابی ایستگاه‌های زلزله نگاری جدید گفت: این ایستگاه‌ها به صورت برخط علاوه بر رصد فعالیت گسل‌های هرمزگان، برای اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب‌تر زمین لرزه‌های پیش آمده در استان، پیش آگاهی از طریق ثبت خودلرزه برای ایجاد آمادگی بیشتر دستگاه های اجرایی و آحاد مردم، توسعه شهری و روستایی و ایجاد زیرساخت‌های مهم و سایر فعالیت های علمی و پژوهشی مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های هوشمند زلزله نگاری در استان هرمزگان ادامه داد: در راستای توسعه ایستگاه‌های زلزله‌نگاری با هدف تقویت زیرساخت های هوشمند، تیم تخصصی از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از ۱۶ آبان جاری به هرمزگان اعزام شد تاضمن بررسی میدانی علاوه بر بهبود وضعیت ایستگاه های زلزله نگاری موجود در استان، نسبت به مکان‌یابی جدید برای ساخت و ایجاد ایستگاه‌های زلزله‌نگاری جدید در مناطق استان اقدام کنند.

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان با اشاره به بازدید تیم تخصصی زلزله نگاری از شهرستان های هرمزگان اضافه کرد: با هماهنگی مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تیم تخصصی زلزله نگاری از شهرستان های میناب، بندرعباس، حاجی آباد، قشم و کیش بازدید کرد.

وی افزود: بر اساس این بازدید میدانی و هماهنگی های انجام شده، مقرر شد تا ضمن تقویت زیر ساخت های مانیتورینگ هوشمند زلزله نگاری در اداره کل مدیریت بحران با حمایت استان و سازمان‌های مناطق آزاد کیش و قشم، نسبت به راه اندازی سه ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در جزاریر کیش، قشم شهرستان های حاجی آباد، توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اقدام شود.

این مسئول گفت: با راه‌اندازی ایستگاه‌های زلزله‌نگاری جدید در هرمزگان، تعداد این ایستگاه‌ها در استان به ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه هزینه راه اندازی یک ایستگاه لرزه‌نگاری حدود ۳۰ میلیارد رسال برآورد شده است، اضافه کرد: اکنون موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران دارای ۱۳۰ ایستگاه لرزه‌نگاری در کشور است و براساس قانون برنامه ششم توسعه مقرر شد ‌این ایستگاه‌ها به تدریج به ۴۰۰ دستگاه در مناطق پرخطر کشور افزایش می‌یابد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها